36+4


idag är det 20 veckor sen vi var på första ultraljudet. 20 veckor!! otroligt vad fort det har gått.
snart är det 3 veckor kvar till bf ♥

första ultraljudsbilden på den lille!


idag var jag iväg till barnmorskan. det var samma som förra gången, och hon är verkligen så himla bra.. & rolig! nästa gång jag ska iväg har våran ordinarie kommit tillbaka från semestern. precis som vanligt så såg allting bra ut. jag har gått upp ca. 8 kg sammanlagt och det är inte så väldans mycket. det är iallafall skönt att det inte har blivit så mycket mer.
jag frågade också om hårfärgning. jag har ju inte färgat mitt hår sen i januari eftersom jag har hört/läst att det inte har varit rekommenderat under graviditeten. barnmorskan sa att det fanns inga bevis på att det var "farligt" och att de barnen vars mammor som färgat håret under graviditeten inte alls varit något med. ingen skillnad på dom!
så hon tyckte att jag skulle hem och färga håret och göra mig snygg, tända ljus och säga till christian sen: är jag inte fin? haha! hon är rolig hon. hon sa att det är många som brukar vilja vara snygga till förlossningen med. troligtvis så blir det hårfärgning till helgen :) mitt underhår är färgat i december och överhåret i januari. jag har en bra utväxt kan jag säga. den syns ju mest under, men det är tur att jag inte visar den så mycket. det kanske inte är en sån stor grej med hårfärgning, men jag känner mig verkligen inte så himlans snygg just nu. inte fräsch! jag har ju ändå färgat håret i 11 års tid så det har känts lite jobbigt att inte färga. haha! nej, men snygg vill man ju vara. och nu när det verkar vara fritt fram att färga så vill jag gärna göra det.
så. vad tycker ni? hur ska jag färga? rött? eller mörkbrunt med lite inslag av andra färger? förslag uppskattas, då jag själv jämt har problem att bestämma mig.

nehej, nu kanske jag ska ta och sätta igång potatisen. färskpotatis & lövbiff blir det idag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du passar ju i nästan vad som helst, men riktigt fin i rött!:) dock lite mer att hålla efter med rött. Men skitsnyggt iaf:) kanske en mörkare röd? Mindre underhåll då kanske..

Svar: åh tackar! (: jag funderade på rött, men precis.. det är ju lite att hållas med. ja antingen blir det en mörkare röd eller en mörkbrun och sen något mer i :) får se på fredag vad det blir! :)
Elin Pettersson

2012-08-14 @ 19:32:28
URL: http://lindamariesusanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0