en vecka

godmorgon/förmiddag!
idag är det ett riktigt tråkigt väder. grått och trist. en sån här dag då man bara vill krypa ner i soffan med täcket och kolla på film. det kanske blir sen! idag tänkte jag försöka packa ner lite mer saker, som typ mina pysselgrejor. dom behöver jag ju inte använda mer nu. jag ska nog även ta en runda med dammsugaren och sen torka golven också. det är väl det som är planerat idag. annars blir det nog lugnt.

det blev en runda på askersundsmarken iallafall igår med mamma. svettades nästan ihjäl! innan jag skulle åka så såg det inte så varmt ut och jag trodde att det skulle börja regna. men sen kom solen fram..! jag köpte iallafall det vanliga; marknadsnougat och brända mandlar. sen fick jag en väska av mamma :) jag letade efter en ny, men hittade ingen som föll mig i smaken. jag ville ha en med längre axelband, men dom var det dåligt om. hittade iallafall en tillslut. det träliga med en del väskor är att de ser så snygga ut när de hänger och är uppstoppade med massa papper, men sen när det tas bort så blir det inte alls samma. så mycket grejor har jag ju inte i väskan ändå så att det fyller upp. mamma sa att jag får lägga i en filt eller något i botten, haha! kanske ska göra det? nej men den fylls säkert med mer grejor sen.

igår blev vi även av med en del saker! den förra sängstommen + madrasser och spjälsängen som vi köpte av christians kompis för en liten slant. den var lite skev så vi köpte ju en ny istället. morgan & mia var här i går, så fick hjälp att bära ut sakerna så kumla bostäder hämtar idag. yes, grejer slängs när ingen hämtar dom. skönt iallafall att bli av med det, när vi snart ska flytta och så med.

idag är det en vecka kvar tills bf! nedräkning, ja! nästa torsdag, den 6 september är det ju beräknat att våran bebis ska komma ut! det börjar bli lite nervöst nu. det är ju så nära! och det kan bli närsomhelst! det är fortfarande lite svårt att fatta vissa stunder. men vi längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0