friday!


godmorgon! eller förmiddag nu kanske..
alarmet skulle ringa 7, och det var tur att christian också hade stallt alarm för min mobil var död imorse! låg kvar till 7.30.
8 var vi iväg till barnmorskan! hon vi har är på semester så idag och nästa gång blev det en annan. hon var jättetrevlig och verkade jättebra :) gjorde det vanliga idag. kissprov, kollade blodtryck, mätte magen och lyssnade på bebisens hjärtljud. allt var bra! fast det blev inget stick i fingret idag. bra att det var på morgonen, för jag är alltid kissnödig då. men lite träligt att hålla sig en liten stund ändå. annars blir det inget kissande där borta. i måndags var jag iväg till labb och tog blodprov. det var för någon anticell-grej de skulle kolla, men de hade inte skickat något resultat till bm ännu. så det måste väl ha varit bra ändå antar jag..

idag efter bm-besöket blev det en sväng in till sveas. christian köpte en färdigmacka med massa räkor. jag köpte mig frallor med massa frön på som jag hade ost & skinka på hemma. gott! blev sugen när barnmorskan pratade om frallor från sveas. tror de är lite besatta av sveas. hon som hade föräldragruppen pratade ganska ofta om det. haha!

det skulle vara skönt att sova en stund nu, men jag tänker kolla på förra veckans glee, sen ta mig en duscha och sen fixa mig lite.
idag tror jag att vi skulle ta en sväng in mot marieberg. får se om vi går in på själva mb, men affärer runt om ska vi väl in iallafall. får se om man hittar något! annars idag vet jag inte vad vi ska jag göra. jag känner för att bara vara hemma sen resten av dagen och ta det lugnt. äta lite gott godis till kvällen och kolla på någonn film! :) det tycker jag låter bra det.

och idag är det 5 veckor kvar till bf! :) fast egentligen igår. för det är ju beräknat till den 6 sep, och det är på en torsdag, men ändå blir det hel vecka på fredagarna. men men.. får se vilken dag den lille vill komma ut! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0