i wish..


i tro om att golvläggaren skulle komma tidigt idag gick jag upp 6.20 för att hinna diska innan. halv 12 dök det upp 2 andra golvläggare istället. det är det värsta, att man inte vet när de tänker komma. jag ville ju gärna sova mer men det vågade jag inte ifall jag inte skulle vakna av ringklockan.
de fick spackla lite till på ett ställe för jag hörde att de tyckte att han som var här igår inte hade spacklat så bra. haha! jag antar att mattan snart ska komma på plats. just nu dammsugs det! fortsätt gärna i hallen hörru!

kylen/frysen står nu i hallen så nu kommer jag åt ifall jag måste äta, haha! ja, den är inkopplad med.
mamma, erika och emilia kom förbi igår och de köpte mat. tur det, annars hade jag avlidit av hunger! jag tänkte ju såklart inte på att jag kunde gått iväg till maxi medans golvläggaren var borta, men man vet ju aldrig ifall han skulle dyka upp tidigare.
annars igår blev det en lugn kväll med film: LOL. bra film :)

imorgon har jag planerat att gå till kumla bostäder och höra om tapetsering & golvbyte i hallen. ska vi bo här ett tag vill jag ha det fint! vi får ju betala för det, då det inte ska göras om, men det är det värt tycker jag. det kostar inte så mycket, och vill man ha det fint så vill man :) golvet skulle vi nog ändå få betala för sen när det är dags för flytt. det har blivit fula märken sen christian hade de nya däcken stod där. jag skulle gärna få sovrummet omgjort också. tapeterna är så fula och det är inte så kul att fixa om man har fula väggar. värdelöst! men det är nog ingen idé. det får räcka med hallen.
jag skulle vilja flytta till större, men det är bäst att bo kvar här då jag inte kommer få så mycket pengar när jag är mammaledig. så då får man göra det bästa av saken. större lägenhet får vänta! jag vill bo stort och fint, med fina tapeter överallt och inreda fint så det blir mer personligt. nu är det inte så himlans kul.

nehej, nu ska jag fortsätta med mitt tråkiga tidsfördriv: tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0