och igen..!


ja, det blir flytt iallafall för oss. den 1 oktober flyttar vi (eller några dagar tidigare).
vi var och kollade på en lägenhet igår, en trea. vi låg på andra plats så vi fick erbjudande om att komma och kolla på den. jag sa till christian innan att jag hoppades att jag inte skulle gilla den. haha! det var vi och en familj på 4 som var och kollade. tydligen så hade de som låg etta tackat nej, så då var den våran om vi var intresserade. jag gillade den! stort vardagsrum, större kök med massa skåp, stor kyl & frys. stor hall (lång). fint golv i köket (samma som vi har här), fint golv i hallen med och det i vardagsrummet var det inga fel på heller. det kunde vi få slipat om vi ville, men eftersom det var fint så sket vi i det. hon på kumla bostäder tyckte att det var bra att spara det tills vi flyttade därifrån för då behöver vi inte oroa oss om att det blir förstört eftersom det ändå ska fixas. dessutom fick vi välja nya tapeter till båda sovrummen, vardagsrummet och köket! :) då blev det genast mer intressantare, haha! så det valde vi igår med. massa nya och fina hade de fått in.
jag har ju varit lite anti emot att flytta nu, samtidigt som jag gärna ville!! jag tyckte ju att vi kunde bo kvar här ett tag, men det är så himlans träligt! jag är trött på att bo såhär. att man inte vågar sätta upp för mycket saker på väggarna eller fixa ordning så att det känns som HEMMA, eftersom vi inte visste hur länge vi skulle bli kvar här. det finns så mycket jag vill göra med det kändes så ovärt.
de 2 senaste flyttarna kanske var dumma. men man gör dumma saker ibland. så funkar vi människor. det dummaste var att vi flyttade till huset som vi hyrde av morfar. där blev vi kvar i 3 månader innan vi flyttade hit. när vi flyttade hit så sa jag till christian att jag ville inte flytta mer på några år nu. haha! men när vi flyttade hit så visste vi inte alls att vi väntade tillökning. det fick vi ju reda på ca. 2 veckor efter. men ändå var det ju bestämt typ 2 månader innan att vi skulle flytta. men så kan det gå! jag är iallafall glad över att vi ska flytta. det är ju massa positiva saker med det, några skrev jag ju högre upp. OCH så kan vi fixa så att det blir HEMMA, utan att behöva oroa oss om att man inte vågar sätta upp en liten hylla eller något. skönt!

ja så kan det va!
påslakan m.m är bytta, disken är fixad så nu blir det chill tills min sambo kommer hem. ikväll ska vi tvätta! kanske skulle ta och kolla efter något snyggt skal till min telefon ;) är sugen på något nytt!


från när vi var i otterberget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0