julijul

okej, nu gör jag ett nytt försök. haha! tidigare under dagen tänkte jag passa på att blogga medans billy sov. jag han skriva några rader och sen vaknade han. nu har han sovit en stund så det förvånar mig inte om han vaknar medans jag skriver här.
iallafall..
det är två dagar kvar till julafton!! hur sjukt är inte det? ingen julstämning har man heller. i år har vi varit dåliga på att kolla på julfilmer. inte många alls har det blivit att vi har kollat på. det kanske blir någon senare om det hinns. vi får väl ta och spela julmusik hela dagen imorgon så kommer man kanske i lite mer stämning?

förra lördagen var vi på 30-årskalas! morgan hade ju fyllt så då blev det kalas/fest i en lokal nära oss, typ över gatan. på fredagen åkte vi till tony och linda för att hjälpa till med 6 smörgåstårtor till lördagen. det tog sin lilla tid. men det gick snabbt när vi väl började med ovansidan. goda var dom med :)
när mer musik spelades så hängde jag och billy bak i köket. han sov ett tag, men sen var han vaken. så vi fick dansa lite där, hehe! lite senare drog vi oss hemåt. han somnade efter lite mat, jag satt vid datorn och efter ett tag gick jag och la mig med. christian kom hem under natten.

vad har hänt mer då? man glömmer fort.. jag har gjort lite mer julgodis. jag hade ju provat gjort pepparkakskolor som inte blev så bra för det blev för hårt för att skära. gjorde 5-minuterskola i veckan och det var svårt att skära bra bitar tyckte jag. så det blev inge bra heller, haha! kom på att jag kunde göra i knäckformar så det gjorde jag häromdagen :) gjorde också risbräck och även några med flingor i istället för rispuffar. gottgott :) christian har gjort ischoklad ock knäck, men han ska väl göra en omgång till med knäck.

jag skulle ju slänga upp en bild på våran gran men jag fick inte till någon bra bild. jag tog med kameran och då hade jag blixt. hela rummet blev ju ljust då fast det var mörkt så då blev det inge bra. har bilden i headern, som förresten inte blev så bra. slängde ihop den snabbt! granen ser mycket bättre ut i verkligheten och när det är mörkt. när man ser att det är mörkt, som man inte gör på bilden.



igår på dan gick vi ut för jag skulle hitta de sista julklapparna. vad svårt det var!! jag hittade en fin sak, men sen hade jag en viss summa kvar att handla för. och jag hittade ingenting!! jag letade och letade.. men nej. tog grejen själv istället och så fick jag köpa en annan sak istället, som också var med på listan :)
senare när christian kommit hem så handlade vi julmat! och även lite mat som vi själva ska ha.
på julafton kommer mamma, pappa och mina syskon hit. på annandagen christians mamma, syskon + resp. bra att det är en dag emellan så man slipper äta julmat två dagar i rad.

dammat har jag gjort, så dammsugning och torka golven är kvar. tvättning sen ikväll med. vet inte om vi skulle fortsätta med städningen imorgon eller om vi skulle ta det idag? imorgon ska vi iallafall bära in köksbordet hit till vardagsrummet, sätta i bordsskivorna och se hur det ska stå så vi får rum. det löser sig det där.

nej nu är det dags att avrunda innan billy vaknar. min lilla prins ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0