30+4

 
väldans fint väder vi har idag :) det behövs efter en del regniga och tråkiga dagar. det har inte alls blivit mycket solande denna sommar. bara lite grann från balkongen, som jag snart ska ut på och sola lite.

nu är jag inne på den andra jobbveckan. två veckor till efter denna. 13 dagar. både igår & idag fick jag hjälp av mamma på brändåsen, så det gick fort :) imorgon får jag "sovmorgon". jag börjar inte förrens 7, och mamma ska hjälpa mig då med. snällt! efter det ska jag hjälpa henne med ett tåg, och det går fort också.
annars rullar det på bra med jobbet. det börjar väl bli lite jobbigt bara just när jag ska sätta mig på huk och torka av väggen under handfatet.. jag känner mig inte osmidig men det börjar bli lite jobbigt bara. det börjar kännas nere i ryggen med, men det är inte så himlans mycket! måste göra mina övningar!! (säger det jämt.. meeeen, ja).



igår gick jag och la mig en stund efter jag kom hem (vid halv 11). jag måste ju passa på att sova/vila så mycket jag kan nu. jag låg till 13.50! vaknade först vid halv 1, sen halv 2. jag hade kunnat legat längre men christian skulle sluta halv 3 för vi skulle iväg på föräldragrupp halv 4. innan dess var jag tvungen att fixa mig och mat!
idag sket jag i att lägga mig. kollade på ett avsnitt av pretty little liars. sen har jag fixat och vikit iordning i garderoben där vi har gardiner, påslakan & sådant, dukar och småhanddukar. det var rörigt! och så behövs ju mer plats så att bla. bebispåsklanen och sånt där annat som ska in där får rum. nu är det fint där iallafall! jag har inte gjort så mycket mer. disken är fixad - skönt! ikväll står tvättning på schemat, och även en promenad :)

ja. igår var vi på föräldragrupp. tredje och näst sista gången. igår pratade vi bl.a om amning och lite förlossning (som vi pratade om gången före). och så pratade vi om den första tiden hemma också. vi fick se på två filmer med. den enda handlade om just tiden innan förlossningen. väntan. när man är på sjukhuset och förbereds inför förlossning. och så lite under förlossningen. det kändes lite i magen på mig då. men mysigt när bebisen väl är ute iallafall! :) och den andra filmen - hud mot hud. så gosigt & mysigt! jag fick kämpa lite för att hålla tårarna inne. jag klarat! snart bara 9 beräknade veckor kvar för oss. längtar! ♥

nu var tanken att jag skulle byta om och sätta mig och sola. men vart tog solen vägen? jaja, jag får väl vänta in den då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0