veckan


dags att slänga upp ett inlägg nu när det finns internet! vi har ju mobilt bredband och varje månad har vi 20 gb som vi får använda och surfa för. när vi har använt upp allt så brukar internet bli segare, men fortfarande funka. men så var det inte denna månad. jag tror det var igår redan som det tog slut!! (christian har tagit hem massa spel). internet funkar inte alls nu, utan kopplas på den första augusti. väldigt dåligt! så har det aldrig varit förut. jäkla skit det där med mobilt internet. christian lämnade iallafall kvar sin mobil hemma förut när han åkte till bror sin, så att jag kunde använda det internet.

imorse jobbade jag som vanligt. sista dagen imorgon! :) att det redan har gått 4 veckor.. skönt iallafall! la mig i sängen en stund efter jag kom hem och vaknade 2 timmar senare (vid halv 1) då christian gick upp. lite shopping har det blivit idag. först något tråkigt med behövligt! - kamremsats + vattenpump till bilen. så det ska ta och bytas någon dag. bra iallafall att det ska bli gjort, det är ju dags för ett byte. bäst innan det går sönder! men det är ju aldrig kul att lägga ut de där pengarna. efter åkte vi till marieberg och åt mat. sen köpte jag en present till erika, som fyller nästa fredag. jag hade även beställt en grej som kom häromdagen. så nu är det fixat och klart! men jag vet inte om jag ska lämna tillbaka det jag köpte idag och kolla efter något annat istället. det återstår att se. har ju en vecka på mig. sen tog vi en sväng till en ny affär som har öppnat: bara bus heter den och ligger om man åker förbi lågpris magasinet.. bredvid hööks (hästaffären) tror jag. en affär med massa barngrejor, och inte så dyrt heller. sist blev det grizzly. på hemvägen stannade vi till och tvättade bilen. när vi kom hem diskade jag, christian började vika tvätt och bäddade sedan rent i sängen. gött! sen tog jag hand om min del av tvätten. den viker jag helst själv så det blir bra. haha! iallafall som jag vill ha det!

annars i dagarna då..
skrev ju sist i lördags, och då var det ju fint. men det började ju såklart att regna senare. men innan regnet kom så hann jag & christian med en promenad runt söderhavet :) vi tänkte lika där, att vi kunde gå där. jag går hellre så, i spår eller vad man ska säga, istället för att traska på asfalt.
i söndags blev det minigolf i gustavsvik! jag, christian, morgan, mia, tony och linda spelade. jag kom på fjärde plats. det är kul att spela där :) hoppas man kan ta sig iväg dit igen snart och spela.
i måndags var jag, christian, morgan och mia nere till otterberget för att hälsa på christian & morgans pappa & familj. grillade bl.a där! och var nere till vattnet för kevin & benjamin skulle bada. kaaallt!! men benjamin tyckte att det var ljummet. haha!

det blev lite solning igår här ute på parkeringen medans christian böt högtalare. tog bara med mig en stol ner :) måste ju passa på när solen är framme. lite färg har jag allt fått!
annars har det inte hänt så mycket mer.


nehej, dags att gå till sängs. 7 timmar kvar tills jag ska gå upp! blir väl att sova lite när jag kommer hem så jag är utvilad när det är fredag och allt. vad som sker i helgen vet jag icke.

nattihej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0