för att man är tjock?

 
jo. för ett tag sen var trygg hansa hemma hos oss, och då fixade vi lite försäkringar. gravidförsäkring, personförsäkring (på mig) och så hemförsäkring. och eftersom jag har ett litetlitet blåsljud på hjärtat så har jag fått fylla i massa papper och skickat in också. igår fick jag hem papper från trygg hansa. kostnaden skulle inte alls bli så som hon som var här fick fram. utan det skulle bli nästan 200 kr dyrare! för att mitt bmi-värde ligger för högt. så.. fan heller att jag tänker ta det. jag är arbetslös.. jag var osäker från början om jag ens skulle ta försäkring, men jag tänkte att 178 kr/månaden kan jag säkert betala. men nu sket det sig. vad roligt det är.. det där med att vara överviktig. inge bra alls med det! men det tar jag tag i till hösten/vintern.

men men.. idag har jag jobbat några timmar, och likaså imorgon blir det jobb. jag ska även jobba fredag & söndag (brändåsen, som jag brukar köra varje söndag). pengar pengar..!

jag kommer ha en del att kolla på nu! jag har ju börjat på glee, säsong 3, tills jag kommer ikapp det som går på tv:n. sen ska jag även börja kolla på en annan serie som jag har velat sett länge nu. jag har sett något avsnitt och det verkar bra! men det är ju roligare om man ser från början :) sen igår beställde jag hem bones säsong 6. rea = 149 kr! jag måste ju utöka samlingen :) den säsongen har jag inte kollat på heller.. när den gick så spelade vi ju innebandy så då blev det inge kolla av.

superfint & skönt väder idag med :D igår avrundade jag kvällen med 50 minuters promenad, ducsch och lite läsning i sängen :) gött! tänkte göra detsamma idag. det är mycket skönare att gå på kvällen! inte lika varmt då, även fast det är varmt. och så är det mer avkopplande. otroligt vad mycket man tänker på när man är ute och går själv! massa tankar som snurrar runt.

jag tycker också att det är bättre i sovrummet nu! vi har bytt sängram, till den svarta som vi fick av tony & linda. jag köpte ju nya madrasser till den i fredags och i söndags satte christian ihop sängen. det blev mycket finare, den är mindre och det ser mysigare ut nu :) bara att köpa en extra bäddmadrass till så blir det ännu bättre. mjukt ska det va! men det funkar ändå, än så länge! jag slängde in två små lila runda ryamattor vid sängen också. mattor gör så himlans mycket! måste införskaffa en som vi kan ha under vardagsrumsbordet. så tomt & fult nu.

ser också att blogg.se har ändrats. tydligen så kan man svara på kommentarer direkt! bra det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0