nu är det igång!

 
i måndags var det första dagen på 4-veckorsjobb! nu i 4 veckor ska jag städa på brändåsen (som jag tidigare har gjort på söndagar + andra röda dagar.) och på coop i hallsberg. eftersom coop ska hinnas med innan det öppnar kl. 9 så måste jag gå upp aptidigt! 4.05 ringer mitt alarm varje dag. börjar på brändåsen vid 4.45, efter 2 timmars jobb där åker jag vidare till coop för 2 timmars jobb. visst, jag jobbar inte länge.. men just att gå upp sådär tidigt är inte riktigt min grej. i måndags gick jag och la mig vid halv nio. jag tänker inte vara uppe så mycket längre på kvällarna nu. igår var jag astrött!! christian somnade i soffan och strax efter jag också. jag har också fått ett till ställe att städa på. nämligen perrongen här i kumla. haha! det är typ 30 minuter.. men det är iallafall något. och så är det bara tisdagar och fredagar. skönt det!
idag hade jag sovmorgon! 6.15 ringde alarmet imorse. eftersom brändåsen inte är på onsdagar så hade jag bara coop. började 7 då. det var inte kul igår att gå upp och se christian få sova 2 timmar till.. lite surt, men så är det.

och så nu har jag fastnat för en serie! pretty little liars. väldigt bra är det! :) har sett något avsnitt på tv, men då har jag inte hängt med i så mycket av det som hänt. men nu har jag kollat på de 9 första avsnitten! spännande. skulle kunna kolla på ett till nu, meeen jag måste dammsuga! lite nytta ska jag väl göra idag.
jag har ínte gjort så mycket idag.. tvättade när jag kom hem, 10-13, kollade på glee, så nu kan jag börja kolla på tv:n. avsnitt 9 ikväll kl. 20 :) gick en sväng till kumla bostäder förut med för att höra om de visste när det ska bli golvbyte i vårat kök! vi var ju där strax efter nyår och valde golv. men jag fick numret till golvfirman så jag ringde förut. det golvet vi ska ha har varit slut under våren, men ska komma in nu igen vid månadsskiftet. vi bokade in att de skulle komma vecka 32. bra det! vi har väntat länge nu.. golvet i köket är ju så fult. "bubbligt" framför kylen/frysen och massa bränn-märken från nån idiotfan som har rökt inne!! golvet ser ju inte ens rent ut på grund av alla märken. tråkigt!

nehej, nu måste jag tyvärr väcka kissarna som ligger och sover. det känns alltid lika jobbigt att dra fram dammsugaren när de sover så skönt :( men men.. måste ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0