helgen - nu


igår beställde christian en ny dator, och idag kom den redan! :D vi har precis varit och hämtat ut den så nu sitter han och grejar med den. finfin dator :) så länge får jag sitta vid seg-datorn (min & erikas, som jag lånade med häromdan..).

lite update från de senaste dagarna:

skrev ju sist i fredags, och det blev lugnt tillsist iallafall. skönt det! kollade på film.. christian somnade tidigt, två timmar senare gick jag och la mig efter att ha slumrat till i soffan.
i lördags var vi i vretstorp på 50-årsfest! :) det var min morbror ove som hade fyllt år så då var vi iväg och fira han. det var trevligt! :) det bjöds på väldigt god mat. och för vissa blev det lite mycket alkohol kanske?
som vanligt så blev det jobb för mig på söndagsmorgonen. försov mig 45 minuter, panik! råkade visst somna om efter alarmet ringt. men jag blev ju bara 20 minuter sen, och det är tur att det inte kommer nån och ska äta tidigt på söndagar. det är värre på vardagar! sov en bra stund sen när jag kom hem. på kvällen fixade jag smörgåstårta!

i måndags fyllde jag år. 21 hela år. redan 21 år. på ett sätt känner jag att det har gått fort, att jag redan är 21 år. men sen känns det också lite. de flesta man umgås med är ju äldre, så då kan man känna sig "liten", även om det inte skiljer många år emellan. mellan mig och christian är det ju ändå 6 år. han var lika gammal som mig när vi träffades. eller, han skulle fylla 21 månaden efter. haha, liten!
iallafall.. tog mig en promenad i det sköna, sen ringde mamma och sa att de skulle komma och hämta upp mig för pappa skulle bjuda på mat för att jag fyllde. då fick jag skynda mig hem. tur att jag inte var långt hemifrån. vi åt på restaurangen i vivalla. god mat! mmm :) fick även presenter som jag öppnade i bilen, en öppnade jag hemma. fick pengar och en matberedare. väl hemma så dekorerade jag smörgåstårtan som jag hade gjort till christian & mig. jag gjorde en lite större än jag hade tänkte mig först..
när christian kom hem fick jag en jättefin bukett med blommor! :) present har jag ju fått i förväg = kameran! sen åt vi mumsig smörgåstårta. jag kan allt jag! :) det kan man icke tro. fick besök senare av morgan, mia, tony och linda.
i måndags var det också 2 år sen som jag tog studenten. hur sjukt är inte det då? knappt så jag kan tro det.. att det har gått så fort!

igår var mamma, erika och emilia här! de fick äta upp resten av smörgåstårtan för varken christian eller jag ville ha mer. jag tog en bit till frukost, sen fick det vara bra.
idag var jag iväg på glukosbelastning. jag fick inte äta efter 22 igår så imorse var jag jäkligt hungrig :/ men tur ändå att det var på morgonen. tog ett stick i fingret och kollade blodet, sen fick jag dricka en flaska med nån slags sockervatten. det var "bara" 200 ml men fy så jobbigt det var att få ner det. det var värst mot slutet, höll på att spy! sen fick jag sitta och vänta i 2 timmar innan ännu ett stick i fingret skulle tas. under tiden läste jag lite tidningar och roade mig med mobilspel. de 2 timmarna gick fort ändå.. iallafall så såg allting bra ut, bra det! blodtryck kollades också, och även magen mättes.

nu blev det här ett inlägg med massa text (som jag tycker) och inga bilder, tråkigt! ska försöka lägga in några bilder från när vi var på kolmården förra veckan.

nu ikväll blir det att ta det lugnt. har haft huvudvärk i några dagar nu, men har tagit alvedon så hoppas att det går över. lite småseg är man också. upp tidigt imorgon med för att kolla på emilias skolavslutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0