hemglass


för ett tag sen skickade jag iväg en jobbansökan till hemglass som sökte folk. idag fick jag samtal därifrån och jag blev frågad om jag fortfarande är intresserad. och det är jag ju! arbetslös som jag är. så imorgon ska jag iväg på en liten arbetsintevju! :) de höll på att ringa runt lite och höra om de som sökt fortfarande var intresserade och som de ville träffa och prata mer med. kul att de ringde! :) spännande.


idag kunde jag sova hur länge jag ville (inte för att jag brukar sova så särskilt länge ändå..). det var ingenting speciellt som jag skulle upp till. men jag blev lite väckt av christian som ringde när han hade frukost. tur för han att jag var halvt vaken! ;) jag gick upp efter en stund och åt frukost.

diskat, bytt gardiner i sovrummet, rensat barnkläder och dammsugit har jag gjort. nu har jag tagit en paus innan jag ska börja med maten. baconinlindad kyckling ville min sambo ha idag, och till det blir det nog hemmagjorda klyftpotatisar. medans maten står inne i ugnen så ska jag torka golven och sen ta det lugnt.
gardiner i sovrummet böt jag bara för att det skulle bli mörkare där inne. när jag böt överallt så fick det bli gröna därinne, men eftersom vi inte har införskaffat oss en rullgardin än så blir det så ljus på mornarna. så nu fick det bli likadana gardiner fast svarta! :) hoppas det hjälper lite iallafall.

för ett tag sen fick vi massa barnkläder från svärmor som är efter christian och hans syskon. vi har rensat en gång, och idag fick det bli ännu en gång. bort med alla tjejkläder! dom behöver vi ju faktiskt inte. sen fick massa annat åka bort också. sånt som var väldigt slitet i tyget, välanvänt och som var väldigt utdraget eller vad man ska säga.. även lite annat rensades bort!

nej, dags att börja med maten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0