lila converse


det känns att jag har farit runt en del idag. dagen började med ett besök hos barnmorskan, det första här i kumla! barnmorskan verkade väldigt bra och var jättetrevlig :) skönt det! hon kollade mitt blodtryck, tog blodprov, vi fick lyssna på fosterljud (som jag tror att det heter?). det lät väldans mycket!

direkt när jag kom hem så följde jag med mamma och erika. först till caféet vid sommarlagret. där åt vi mat! sedan åkte vi till ö&b, skopunkten och till sist skokanonen. erika skulle kolla efter skor. skokanonen hade 50 % på allt på grund av konkurs. erika hittade ett par lila converse, snygga! jag tänkte att jag tvungen att prova ett par jag med och de var sköna! :) det såg inte så dumt ut för den delen heller på mig. jag provade på skopunkten, fast inte converse utan fejk, eftersom de var billiga. men jag gillade inte alls hur det såg ut eftersom jag ogillar mina ben ganska mycket! mamma köpte iallafall de lila conversen till mig! :) väldigt snällt! jag sa då att jag kunde ju ta de som tidig födelsedagspresent! idag är det 4 veckor kvar tills jag fyller. 50 %, så de kostade alltså 325 kr. nu har jag och erika likadana skor.. igen!! haha. jag vet inte hur många likadana skor vi har haft under åren. men snygga är de iallafall! jag som har varit helt anti såna. mina första converse! woho, haha!



efteråt var jag hemma en liten sväng innan jag åkte vidare mot hallsberg till arbetsförmedlingen. jag var kallad till en rekryteringsgrej: lokalvårdare på mcdonalds. de behövde från mitten av juni och då är det ingen idé för mig att ens tänka tanken att jobba där eftersom jag redan har sommarjobb på g. jag ska jobba på miljöteamet v. 26-29 (möjligtvis 30+31 också, men det är inte säkert). så veckan efter midsommar börjar jag. bra att det blir lite jobb iallafall :)

igår var vi i vretstorp och firade lillasyster emilia som fyllde 8 då. sjukt att det har gått så fort redan! när jag och christian blev tillsammans så var hon bara 2 ½ år, haha! hon växer fort. mamma hade gjort en god smörgåstårta. inte en vanlig, utan på hönökaka. lite annat, men mumsigt! :) mot kvällen grillade vi. men mätt var man ju fortfarande.
jag sov länge igår! jag skulle upp och jobba igår, så jag gick upp 5.20. då hade jag fått ungefär 4 ½ timmars sömn. det gick fort att jobba! när jag kom hem vid halv 9 så gick jag och la mig. sov då till halv 2! jag var så himlans trött! jag hade säkert kunnat sovit längre, men jag tyckte att det var dags att gå upp då.



emilia med gitarren hon fick av pappa! den gick hon runt med hela dan, haha!

det börjar också kännas mer och mer från den lille inne i magen ♥ igår när jag & christian skulle sova så låg vi och pratade med han och frågade massa. och svar, det fick vi! haha. christian kände spark igår för första gången. sen blev det lugnt. han orkade väl inte med alla frågor sen, haha!

nehe, nu ska jag ta och fixa lite mat!


Kommentarer
Postat av: Linda

Snygga skor!!:)

Haha! Lillen tar snart ut avgift för de långa intervjuerna;) men kul att han börjar röra mera på sig;)

2012-05-21 @ 23:02:23
URL: http://lindamariesusanna.blogg.se/
Postat av: Linda

Svar:

Jaha det gjorde du!:P vi kan inte smita obemärkt inte, haha!

Vi såg inte dig alls, haha! du kunde ju hojtat!:P

2012-05-22 @ 13:24:49
URL: http://lindamariesusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0