sömntuta


både i måndags och idag sov jag länge. idag gick jag upp vid halv 12, men vaknade strax före 11. men under morgonen hade jag sovit till och från. måndag, igår och idag har jag fått skjutsa christian till jobbet för det var någon som snodde hans moppe mellan fredag och lördag. så jag har fått pallra mig upp vid 6.15. idag var jag väldigt seg upp. christian börjar 6.30 och vi brukar väl åka vid 6.20. han går jämt ner i förväg och startar bilen, och jag ligger kvar i sängen. vaknar till och ser att klockan är 6.24!! då blev det lite bråttom ner.

när jag kom hem la jag mig i sängen. ringde också och bokade telefontid hos barnmorskan.. 11.15 fick jag tid.
jag har ju ofta känt mig snurrig när jag står upp en stund, typ när jag diskar eller lagar mat. men det har varit lugnt ett tag nu. igår var jag i hallsberg för jag skulle träffa hon som håller i det där med jordgubbsförsäljningen. det var jag och två andra tjejer där, de skulle väl jobba då igår. ena på förmiddan och den andra på eftermiddan. så vi fick gå runt och blev visade hur man skulle göra vissa grejer och så. när vi står där man säljer jordgubbar och blir visade hur man ska göra och vi har stått ett bra tag så började jag känna mig jättesnurrig, mer än jag gjort tidigare! till slut uppfattar jag inte vad som sägs så jag frågar om det är okej om jag sätter mig ner en stund för jag blev så snurrig. tydligen så tuppar jag av eller något för helt plötsligt så har jag spytt! både på mig och på golvet var det. jag kommer inte ihåg att jag gjorde det, bara att det var ute liksom. så det var bara att sätta sig på sidan, torka av sig, upp på toa och torka av mer, sen ut och sätta mig. hon som höll i det där kom sedan ut och frågade hur det var med mig, och om jag fortfarande var intresserad av att jobba. isåfall skulle hon ringa mig i början av nästa vecka så skulle hon fixa så jag kunde vara med en hel dag. men nu vet jag inte om jag vågar det ifall det skulle bli sådär igen.. men men, vi får se.

hon barnmorskan sa iallafall att det kunde vara blodtrycksfall, så jag får ha mig med något att äta om jag börjar känna mig snurrig. typ en chokladbit eller frukt. bäst att köpa på sig lite då som jag kan ta mig mig om vi är ute och så. jag ska också vila mycket och ta det lugnt nu dagarna som kommer. hoppas att det blir bättre. även för några år sen så har jag blivit så, snurrig när jag står upp en stund. det funkar inte för mig.. så det är bäst att äta något när det behövs!

så igår var det bara att åka hem, duscha och sen slänga kläderna i blöt så det inte skulle stinka i hela lägenheten. tur att vi ska tvätta idag! efteråt tog jag mig en sväng till marieberg. jag lämnade tillbaka ett album på bokia som jag köpte där i lördags när linda och jag var där en sväng. det var en sånt där med svarta sidor. jag hittade ett på rusta för 90 kr mindre så då tänkte jag köpa där. det från bokia hade dessutom en text på framsidan som jag inte gillade. tog en runda på panduro med och köpte lite småpyssel. jag åkte till ö&b efter mb och där köpte jag ett sådant album + lite till. sist blev det rusta, och där var albumen slut så det var tur att jag köpte på ö&b. lite annat blev det där. började pyssla när jag kom hem. jag ska nämligen göra en sån där "boken om mig" till våran lilla knodding som kommer om bara några månder :) roligare att fixa ihop eget kanske istället för att köpa? det kanske blir att man får sånt sen med, men iallafall.. jag har satt in alla ultraljudsbilder (köpte fotohörn så slipper man limma fast bilderna) och gjort plats för att familjefoto. eller, plats finns det ju. men jag gjorde en liten ram av stickers som jag köpte. kanske tar kort nån dag på det.

oj, nu har det blivit väldigt mycket text mot vad jag brukar skriva!
dags att chilla vidare med en katt på varsin sida om mig. en snarkande morris på vänster sida och en nassegos på höger ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter läskigt, var rädd om dig:)

2012-05-21 @ 21:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0