40+3

hej hå, hej hå.. här sitter jag och smått avlider. eller kanske inte direkt.
igår började värkarna komma! förvärkar antar jag. inga regelbundna. det började mot eftermiddan och sen blev de starkare mot kvällen. inatt kunde jag iallafall sova, men några gånger vaknade jag av smärtan. likaså imorse. jag körde då med 'andningsövningarna' och då lugnade det ner sig, skönt! fast inte det lättaste när man är lite täppt i näsan. nu kommer det då och då också. jag antar att det snart är dags? jag hoppas det iallafall!! men vem vet, det kan dröja en vecka eller mer. men vi får hoppas på mindre! nu vill vi ha ut den lille. 
om det gör så ont nu, hur kommer det inte att kännas sen då?

ja, måndag nu då. helgen har varit lugn. i fredags var vi hemma hos morgan & mia. blev bjudna på färsfyllda paprikor. första gången jag åt det, och det var gott! vad gjorde vi i lördags då? tänk vad glömsk man blir lätt. det blev iallafall en längre sovmorgon. det var väl lugnt under dagen. åt tacos och kollade på men in black 3 (väldans bra.), senare körslaget. igår blev det också en längre sovmorgon. det var två här och kollade på lägenheten. tjejen jobbade jag med på bauhaus förra sommaren. se där, världen är liten :)
senare fick vi besök av tony och linda. fikade lite och så, och kollade på yes man som gick på tv:n. rolig film :)

idag blir det bara att ta det lugnt. jag har ju läst att man ska röra på sig nu när man har gått över, men jag har också läst att man bara ska vila vila vila! så mycket som möjligt. och det har även barnmorskan sagt. och det är precis vad jag tänker göra för jag orkar fan inte göra ett skit nu. inte nu när värkarna börjar komma igång. pain!

neehe, lite nässpray på det här. och en smörgås kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0