värkar from hell

åh, vilka värkar jag har haft! som sagt så började de i söndags. igår blev det värre, mer framåt kvällen. jag visste inte vart jag skulle ta vägen. det gjorde så ont! tidigare ringde jag in till förlossningen för att höra och så, och hon där sa att det är på gång. men värkarna kom ju inte regelbundet och varade inte runt 1 minut, så då behöver man inte åka in. jag ska iallafall bara vara still och inte vara uppe och springa. lite svårt, men det går. det trycker på och gör ont när jag går, står och sitter (mest på toa). pain!
natten var fruktansvärd! jag sov inte ett skit. isåfall inte mer än 10 minuter. värk på värk, mer tätare och så varade de i ca. 30 sekunder. jag trodde nästan att det var på g. men nej! jag hittade ingen bra sovställning, spang på toa 5-6 gånger, vände på mig.. och så kom det tillochmed några tårar. det är okej att tycka synd om sig själv ibland. jag fick mig några minuters sömn imorse. det går inte att sova när värkarna kommer. även om det är apjobbigt, så hoppas jag ändå att det kommer igång mer så han kommer ut!!
eftersom de har blivit starkare också så hjälper inte andningsövningarna så speciellt mycket heller..

/trött tjej.


Kommentarer
Postat av: Emmi

Antar att du redan är iväg nu, men *skickar styrke-kramar*

2012-09-12 @ 22:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0