onsdag!

kände för att skriva lite nu, men kommer inte på vad jag ska skriva.. det blir väl det vanliga - vad som hänt de senaste dagarna.
i måndags var jag med rebecka på make up-kväll. hon är bl.a hudvårdskonsult på mary kay, och då frågade hon om jag ville följa med som gäst (och så var det en till med). tänkte att det kunde vara kul och det var det :) det var inne i Örebro, och det var tre andra på det företaget där som bl.a pratade lite grann bara och kollade när rebecka berättade och visade lite om smink. jag och den andra tjejen blev tilldelad lite olika smink, verktyg och sånt som vi skulle använda och spegel som vi kunde titta oss i när vi sminkade oss. man fick ju lära sig lite nytt och det är aldrig fel :) det var i alla fall väldigt trevligt, och skönt att komma hemifrån lite också. skönt också att billy sov när jag kom hem :)

igår blev det hälsans stig med rebecka och emelie och bebisar såklart (från vår lilla föräldragrupp. haha dessa föräldragruper! ifall nån vill veta.. jag ser den "lilla" gruppen som den gruppen vi gick i medans vi väntade barn. då var vi 5 par som gick i den, och vi tjejer + bebisar träffas ca. 1 gång i månaden hos varandra. den "stora" är den som våran lilla grupp + den som var efter oss har slagits ihop i.. så den brukar vara typ var tredje månad.. och så har vi ju "unga föräldrar". så emelie är från den lilla gruppen, och rebecka från den stora.).
iallafall, långpromenad! efter det följde vi med rebecka och lilla oliver hem och då blev vi bjudna på jättegod mat! lax, quinoa och god sås med pesto :) lite lek för kidsen också! trevlig stund :)

idag blev det hälsans stig med linda! hurtigt, 2 dagar i rad :) fast vi vek av för vi skulle till maxi, men det blev typ samma tid ändå sammanlagt. det var väldigt blåsigt idag! fick hålla i barnvagnen ordentligt för annars blåste den åt sidan. men annars var det bra väder. igår var det apvarmt! då ångrade jag att jag tog vinterjackan. hoppas att man slipper använda den mer nu. måste köpa mig en vår/sommarjacka!
det var ju också "unga föräldrar" idag. lika trevlans och kul som vanligt :) alla har kommit så nära varandra där och man kan prata om typ allt. och så har man samma humor som de flesta :) haha!

gjorde lite muffins förut men som vanligt hade jag i för mycket smet i formarna så de blev inte så jättefina. men de gick att äta iallafall. snart dags att sova men innan det - förbereda mat till billy och sen borsta tänderna.
imorgon är det dags för tandläkaren! sist jag var där var året innan man fick börja betala, och då drog jag ut ena visdomstanden. passade på då :) bäst så eftersom den ändå störde.

igår sänkte christian i billys säng så man slipper oroa sig för att han tar sig över. han vill ju gärna ta tag i saker och ställa sig upp nu så man vågade ju inte lämna han ensam i sin säng om man skulle på toa eller göra något snabbt. så det känns tryggt nu :) såå skönt också eftersom han har sovit i sin säng flera nätter nu!! :) ibland blir det hela nätterna, ibland vaknar han nångång på natten och så får han mat och så lägger jag ner han igen om han somnat.. eller så får han ligga bredvid mig. mysigt det också :) 

jaaha.. nu har jag fått ur mig lite skit och lite annat :) nu fick ni lite ointressant och kanske lite intressant att läsa om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0