augusti

nu har vi precis gått in i augusti. jag har två veckor kvar att jobba enligt schemat! sen får vi se vad som händer efter det. några tjänster hade lagts ut och de har jag sökt. så det är bara vänta och se.. annars får jag ta och söka andra jobb. har även tankar på att gå nån utbildning så att jag möjligtvis kan få jobb inom något som jag faktiskt vill jobba med. så det ska jag ta och titta vidare på. man lever bara en gång, så varför inte göra något av livet? göra något man faktiskt vill. det här med att jobba i butik börjar jag tröttna på. jag blir så jädrans less på vuxna människor som är så himla dryga och otrevliga. det är nu jag märker hur folk faktiskt kan vara. sen finns det ju såklart jättetrevliga och roliga kunder som man gärna vill ha fler av! men den andra sorten.. en kund idag sänkte mitt humör resten av dagen, tack du! sen blir jag också less på att folk tror att man kan allting, och sen blir de sura för att man kanske inte kan. jag sitter i kassan och dessutom vet folk inte hur länge jag jobbat där heller för den delen och även om man kanske jobbat där ett tag så kan man inte hela butiken eller allt om alla varor ändå. jag tar så lätt åt mig också, och ibland vill man gärna säga ifrån, men trevlig måste man vara..! men jag kan vara glad att jag har ett jobb nu i sommar iallafall! det är också därför jag har börjat funderat på utbildning.. jag vill jobba med något jag tycker kul! och då krävs utbildning, vilket man behöver i stort sätt alla jobb.

ja annars då..
vi har varit i ullared och shoppat! :D förra söndagen åkte jag, christian, tony och linda ner tidigt på morgonen så vi kunde shoppa under dagen. hittade en del fint till hemmet och massa fina kläder till billy. det som det blev mest av :)

i lördags fyllde min syster erika 18 år!! vi firade henne nere i otterberget. de andra hade åkt ner på fredagen men jag jobbade till 20.30 då så vi åkte ner på lördagen och hade stuga till söndagen. åt smörgåstårta, spelade biljardgolf och hade det trevligt på dagen. jag var även badsugen med tog aldrig med mig badkläder. dumt gjort! karaoke på kvällen. erika var uppe och sjöng några låtar, även emilia och kusin ida. jag var med ida och emilia upp en gång och sjöng manboy, hahah! men vi hördes väl inte så bra för att fuller-ida och jag delade på en mick och den hade hon 2 meter ifrån, hahaha!! ;) men tur det att jag inte hördes så bra. hatar min röst..
billy sov länge på söndagen (somnade iofs inte förrens vid halv 12 på natten). han vaknade tidigt först och då gick vi och gjorde mat och så. sen somnade han om bredvid mig igen och sov till nästan 10-halv 11 nångång. vi hade till och med börjat packa ihop. tröttisen ♥

idag såg jag min prins ta 2 steg!! han hade ju tagit 2 steg för ett tag sen när jag jobbade och christian & billy var hos morgan & mia. men idag såg jag :D han har ju även börjat ställa sig upp helt själv. det såg jag förra lördagen men då hade han gjort det på veckan innan med sa christian. duktiga killen! han är så stadig också. står upp, böjer sig ner för att ta något och sen upp igen. så idag fick jag se 2 små steg :D stolt man blir!  nästa månad fyller dessutom våran fina billy 1 år. hur sjukt är inte det då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0