inför julen

lördagkväll och jag har precis slängt på ett lager fint rött nagellack på den ena handen. man vet aldrig när det hinns med nu de sista dagarna innan jul så lika bra att göra det nu när jag faktiskt har tid :) innan gjorde jag hand-spa så nu känns mina händer "fräscha" också. gillar verkligen de där hand-spa grejerna från mary kay som jag valde som gåva när rebecka var här och hade hudvårdskväll. när de är slut så ska jag ta och beställa nytt och då kanske det blir med persika som luktade gott :)

idag har vi varit en sväng till Marieberg, där christian köpte julklappar till sina småbröder och så tog vi en fika efter. frozen yoghurt blev det för mig :) med jordgubbar såklart! nästa gång testar jag nog hallon. köpte present till pappa på jula, sen var vi även till jysk och rusta. köpte julklapp till mamma så nu är jag nog klar till alla. vi ska köpa lite mer till billy på måndag då vi ska åka in en sväng.
sen åkte vi och grattade pappa som då fyllde i torsdags. på hemvägen svängde vi in på McDonalds för att käka. jag tänkte ju då ta hamburgare först, men neee! jag tog faktiskt ceasarsallad! liiite nyttig kan man väl försöka vara nu när det blivit lite för mycket godis. den var iallafall god och den tänker jag ta igen :) har hört att det inte skulle vara bra? men det tyckte jag. det fanns en annan sallad som jag också tänker testa!

förut flyttade vi in billys säng i hans rum. han sover ändå mellan oss så den kan ju lika bra stå där inne. vi fick ju omtapetserat i måndags så nu är det ju fräscht också. innan var det målat grått och rosa. inte snyggt målat heller för den delen.. vi valde iallafall en vit tapet då det blir lättast om vi ska fixa en fondvägg eller så sen. fint blev det. och så mysigt när hans säng kom in där. nu ser det mer ut som ett barnrum. han ska väl få börja sova där.. nångång ;) vårat sovrum blev genast mycket större också.

imorgon ska vi hem till christians mamma för hon skulle bjuda på mat.
sen hemma blir det väl att fixa lite. jag ska bl.a göra en saffranskladdkaka som jag ska ta med till mamma och pappa på måndag.
på måndag ska vi åka in och köpa klart julklappar, och det blir tills de öppnar. sen hem och fixa lite inför tisdag, och även fixa oss innan vi åker och firar med mamma, pappa, erika och emilia :)
en till efterrätt ska fixas och den är till tisdag.

såå ja, det blir en del att stå i de kommande dagarna.

jobbade igår också mellan 15.30-20.30. det var sjukdom så då blev det att jobba. bra för mig, men tråkigt för de sjuka :/ nu innan jul också. hoppas det blir bättre!

snart ska jag ta och göra mina 100 squats! jag kör ju nu 100 st/dag i 100 dagar och idag är det dag 10 :) det har gått bättre än väntat. det går ganska fort och göra dom också. ingen träningsvärk heller, kan ju bero på att jag stretchat efter varje gång. så de ska göras innan läggdags!

det här blir iallafall det sista inlägget innan jul ;)

åååååh såg att revenge börjar 2 januari!!!! :D taggaaaa!

nej, hejdå!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0