sjukhelg

christian ligger och vilar och billy somnade nyss, så passar på att skriva lite här :)
redan söndag, och helgen är snart över. i fredags var jag & billy på familjens hus, det skulle komma en från folktandvården och prata lite tandhälsa. bra att man får veta lite och så. kan vara bra nu eftersom vår lilla kille har 2 tänder :)
åkte en sväng till hallsberg senare för christian skulle fixa en grej, efter åkte vi till östansjö till tony & linda.
denna helg åkte jag på en liten magsjuka :s bland det värsta jag vet!! men nu är det bättre så det är skönt iallafall :)
vi åt kycklingsallad hemma på dan så jag vet inte om det var efter kycklingen?! eller om det var något annat.. jag kände iallafall ganska snabbt efter maten att det kändes i magen. det började kännas mer och mer när vi var hos tony & linda, och det gjorde ganska ont till slut. värst var det när vi skulle åka hem, då kändes det som om jag skulle spy också.. väl hemma så släppte det loss. usch, får fan nästan panik när jag spyr!! när jag var yngre stod jag alltid och bankade på badrumsväggen samtidigt. fick gå upp 2 gånger under natten, men under dan igår var det lugnt. skönt!! var bara så seg och hade ont i magen. trött, eftersom jag fick gå upp på natten och sen för att billy var gnällig. så, en trött magsjuk mamma, en trött bebis som inte ville sova och en trött pappa som inte fick sova, haha!en tidig morgon blev det iallafall och dagen var så seg. fick i mig en halv macka till frukost och så blev det en grandiosapizza till mat (nästan hela). tog en banan på kvällen med så jag skulle få i mig lite mer. vi kollade på film också: that´s my boy tror jag den hette. kollade även på melodifestivalen, och vad besviken man blir! det blir ju bara sämre och sämre, seriöst. den bästa igår var bidrag nr. 7. den var bra iallafall :)
idag är det ju som sagt bättre :) var ute på en promenad förut, var tvungen att ha lite luft.

annars då den senaste veckan..
förra lördan var mamma, erika & emilia här. mamma & jag bakade lite till billys dop som är nästa söndag! bullar, små cupcakes och kokostoppar blev det. jag har gjort chokladbollar redan men ska ta och göra mer någon dag i veckan. måste ju bli helt bra först! mamma har bakat massa annat.
kommer fan inte ihåg vad man gjort, haha! men jag har ju städat några söndagar på restaurangen i brändåsen, men gjorde sista söndagen förra veckan. jag kände att det var för tidigt för mig. jag var ju så himla trött och så blev det inget sova av när jag kom eftersom billy oftast var vaken då. så det var inte så himla kul att gå upp 5.15 då. ska ta och söka lite jobb så man får något nångång :)
var vägning i tisdags och då visade vågen -0,8 kg. så 100 g mer än sist och 1,5 kg sammanlagt. inte mycket men så länge det är minus så är det ju bra! får se nu på tisdag var det blir. på dan blev det en promenad med linda. skönt :)
i ondags började ju en ny föräldragrupp, för unga föräldrar i kumla. jag går ju endast på sånt för att få träffa lite folk om dagarna, och så kan det ju vara kul att träffa lite nytt folk :) så det var några i min ålder, nån som var yngre och nån som var äldre. spännande att se vad det är för några, haha!
i torsdags slängde jag också i färg i håret (mörkbrun) så nu är det fixat iallafall :)
i veckan blir det väl att fixa lite dopgrejor. det blir en del som kommer.. runt 70 st! att det blir så många när det just är det närmsta bara. stora släkter har vi! men det drar ju iväg när det är många syskon, många syskon till föräldrar, barn och allt. men men, det ska bli kul :) alla har dock inte anmält sig och sista dagen var idag. får se ifall de hör av sig..




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0