onsdag

idag är det jättefint ute - men kallt!! vi var ute på ungefär 1 timmes promenad förut och jag frös ganska mycket om benen. men så kan det va när man går i leggings. på hemvägen blev det en runda inne på maxi, där jag bl.a köpte lite från plockmaten som jag kunde ha i min omelett :) det fick bli skinka, kyckling, räkor, lite ost och fetaost. och några körsbärstomater! omeletten gjorde jag iordning när vi kom hem och det blev väldans god :) lätt att göra omelett också - bara att knäcka 3 ägg och vispa och sen steka. och om man vill ha något i så är det bara att slänga i det i äggsmeten! min lilla prins sover, och det skulle jag passa på att göra också. men jag kan inte bara gå och lägga mig på dan. dessutom blir jag ännu tröttare efter det.
idag ska vi bara vara hemma och chilla. ska tvätta ikväll, och det blir nog att dammsuga och torka golven också!

i torsdags var vi i väg till bvc för vägning och mätning. min lilla kille växer och växer! 7030 g och 66 cm lång. herregud, 16 cm sen han föddes. sjukt mycket ju!! och gått upp ca 3,5 kg. och så ska jag gå med i en till föräldragrupp - för unga mammor. hon på bvc som vi har frågade ifall jag var intresserad av att vara med i den (som ska starta 13 februari), och jag tänkte att jag kunde det. kan vara kul :) de skulle starta den för att det kanske är en del yngre mammor som inte riktigt känner att de passar in i andra föräldragrupper eftersom en del är äldre och så. maxåldern skulle vara 22-23. jag fick samtal från en annan idag som sa när det skulle starta, men jag skulle få papper hemskickat, en inbjudan, hehe!

i fredags fyllde mia år så då var vi och firade henne. det bjöds på tacos och god fika, gottigott :) på lördagen var vi i östansjö hos tony och linda på examenskalas! linda tog sin examen, så nu är hon utbildad sjuksköterska! :) god pastasallad fick vi och goda semlor!

i söndags var vi hos morgan och mia. lånade deras garage för christian skulle fixa med bilen. fick både fika och mat som var kvar sen mias kalas! det blev också en promenad. skönt!
måndagen var lugn tror jag? kommer inte ihåg vad vi gjorde på dan, haha! förutom en långpromenad. fick besök av tony och linda på kvällen och de hade med sig pastasallad som var kvar sen lördagen.
igår var jag på sjukhuset för ett ekg. jag har ju ett litet blåsljud på hjärtat, så de har kollat det typ varannat år. så det blev ett ekg först, sen trodde jag att de skulle göra ett ultraljud som de brukar, men då ska jag tydligen göra det i vår. istället blev det lite prat. hon läkaren pratade lite om min vikt.. jag har ju typ 30 kg att gå ner tills jag är nöjd, och tills det är "normalt" och hon tyckte att jag skulle pulverbanta för att se resultat, att det händer något. men det kan man ju göra utan att pulverbanta!? men jag tänker då inte hålla på med sånt där skit igen. det räckte med en dag för ett tag sen. skitäckligt ju!! det är bara att försöka äta bättre. jag vet att jag kan bara jag vill!! ibland om det är svårt så är det skönt om man kunde få hjälp av andra också, som vet att man försöker men kanske inte alltid kan hålla sig ifrån vissa saker. men jag ska fan försöka!! läkaren sa också att det är ju bäst att gå ner nu när man är ung för då drar ju skinnet ihop sig.. det gör det ju inte när man blir äldre.
fick ju skjuts in av mamma, så vi svängde in på marieberg på hemvägen. billy fick vantar och "skor" i termomaterial. brabra! blev en promenad också igår :)
på kvällen var morgan och mia här. mia klippte mig, så nu är det mesta av mitt slitna hår borta! har ju inte klippt mig på ett halvår typ så det var dags. tänkte slänga i färg nåndag också, det var ju typ ett halvår sen också tror jag. det blir väl nån mörkbrun.

nu blev det en del text. tänk vad mycket man har att berätta, haha! eller så mycket är det ju inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0