mys ute

idag har jag och billy varit ute en sväng :) vi gick bort till en lekpark en liten bit bort och gungade. jag hade med mig ett påslakan som jag sen la ut på gräset och så myste vi lite och lekte. härligt! :) skönt att man kan vara ute och ta det lugnt när det är så fint! sen traska vi bort till maxi och handlade lite. idag blir det tacos! :) sen hemåt och nu sover billy efter lite mat. vi gick bort till lekparken igår och tänkte gunga men då var det upptaget. då gick vi en stund och sen tillbaka men de var fortfarande kvar. då gick vi hemåt och gungade lite här utanför istället.

förra veckan jobbade jag 3 dagar, tisdag-torsdag! det var mina introdagar innan jag börjar jobba på måndag nästa vecka :) det gick jättebra! jag kom ihåg det mesta, dubbelkollade lite bara på vissa saker så jag gjorde rätt. eftersom det gick så bra för mig och de tyckte att jag var duktig så fick jag stå själv typ hela tisdagen (i den kassan alltså). jag skulle få egen kassa på onsdagen men då skulle jag vara på drive-in och färska upp minnet så då blev det egen kassa på torsdagen istället! :) det gick superbra! det var ganska lugnt den dagen också. men det känns jättebra nu att börja jobba där igen. kul! :) sen blir man ju lite stolt också när jag fick på mig byxor som hade 2 storlekar mindre än när jag var där 2011. det trodde jag aldrig!! men jag har ju ändå gått ner typ 20 kg sen då. hur stor var jag inte då?! jag har ju ändå 20 kg kvar att gå ner nu.. förstår inte, men kul såklart!! :)

ja, i tisdags förra veckan när jag hade vägning så hade jag gått ner 1 kg och därmed gått ner 10 kg sen jag började på viktväktarna!! :) idag var det dags igen och det visade minus igen och nu har jag gått ner mina första 10%. yay! :) sjukt ändå, -10 kg. vart satt dom? det syns säkert inte så mycket, jag vet inte. andra som inte har sett mig på länge kanske ser? får kolla om jag hittar kort från början på året, eller om det finns något från jul, så kanske man ser skillnad.
jag har även varit iväg och kört lite zumba! jag och mia var i väg på viktväktarna förra måndagen och nu i söndags och köttade. de hade drop-in så vi drog dit! jag har ju zumba till playstation som jag kör ibland, men det är helt annat. när man går iväg så där och kör blir man mer peppad! mer folk, högre musik och det är roligare. man tar i det där lilla extra. i söndags tog jag i lite mer, det behövdes efter helgen.

vi var på dop i söndags! det var christians kusin, lilla fina lukas som döptes. han är 5 månader yngre än billy, men inte långt ifrån på längden. fast han var ju lång när han föddes.

hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0