mors dag

idag fick jag vara med om min första morsdag. christian tyckte att jag kunde beställa mig något från bonprix (favoriten!) som morsdagpresent. och det är ju inte fel :) bara att gå in och kika om jag hittar något. fast där hittar jag alltid massa jag vill ha så det blir nog inga problem ;)
idag skulle vi iväg och fira mamma på morsdag, fast innan det mötte vi upp mamma, pappa och emilia utanför viiby krog för pappa tänka bjuda oss alla på mat :) gött var det! sen åkte vi hem till dom och fikade lite och så. mot kvällen beställde vi från pizzerian så jag är fortfarande mätt! ändå har jag nyss ätit upp de sista jordgubbarna som jag köpte i fredags.

billy har blivit förkyld igen :( hostig och snorig! jag har försökt att suga ur snor med nässugen men det är inte det lättaste. lite har jag fått ut men det är ju fortfarande kvar. det är nog jobbigt att andas.. det hörs! hoppas bara att det inte är lika länge som förra gången har var sjuk. hostan från då hade nästan nyss gått över. jobbigt när de små är sjuka :( just nu ligger billy i våran säng, jag satte mig bekvämt med kuddar och täcke vid fotändan och christian ligger på soffan och sover.
vi var ju på bvc i torsdags, 8-månaderskontroll. han hade växt och gått upp bra. strax över 9 kg nu, lilla killen! efter det var det tänkt att vi skulle på promenad med rebecka, oliver och agnes men det regnade så, och det är inte så kul att gå då. men det blev en promenad för mig och billy iallafall för vi gick hem till dom och fikade! dock så blev jag ganska blöt. vi var där en stund och hade det trevligt :) när vi skulle hem så regnade det ännu mer. man kände sig ju väldigt snygg när man skulle in på maxi också innan, haha!

i fredags blev det promenad med linda! :) christian skulle hjälpa tony med bilen senare och jag hade tänkt att stanna hemma med billy. men vi tog en sväng inne på lagerbomben, sen släppte vi av christian och sen åkte vi vidare mot vretstorp. där tog vi oss en promenad i elljusspåret (4 km) och det var första och sista gången jag gick där med barnvagn! det är ju en bra runda med kuperad terräng, men massa rötter och stenar så inte det lättaste med barnvagn. så det tog lite extra tid. det blev ju bra träning för benen och rumpan iallafall :) men inte kom jag ihåg att det var så jobbigt att gå där?! men när jag var yngre och man skulle gå/springa den där rundan när man gick i skolan, då kändes det som en evighet att ta sig runt. men det var ju då också, haha! då var allt jobbigt när man var liten och tjock! men tänkte iallafall att jag skulle vara hurtig med 2 promenader :)
efter det svängde vi in hos morfar och hälsade på för det var ju ett tag sen vi var där.

igår blev det en dag hemma. jag körde 45 minuter zumba, jobbigt som fan! vi tog även en promenad till kumlasjön och hem igen. varmtvarmt! vi har ju nu även en elgrill så igår grillade vi, och det var inte dumt alls! :) bara det att man ska äta för mycket för att det just är gott.

snart ska jag ta och lägga mig bredvid min snoris ♥ god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0