sverige

nu var det ett litet tag sen jag skrev, men det har ju inte hänt så himlans mycket.
det har iallafall blivit massvis med promenader! viktnedgång. denna vecka har det faktiskt hänt ganska mycket redan (var tvungen att tjuvväga mig lite) men jag ska inte tjoa för mycket för det kan ju faktiskt hända lite/mycket tills på tisdag då jag har vägning. men bara försöka hålla det här nu tills då :)

sist jag skrev var ju billy sjuk. hostade massa och var snorig! så det är skönt att han är bra nu, förutom lite hosta som kommer då och då. han har ju hunnit blivit 8 månader också, min finis ♥ han har vuxit så och blivit en riktig busunge :) och väldigt gosig också. men inte när han bara ska bitas, haha!

jag har ju skaffat mig en ny mobil också! :) en samsung galaxy s 4. var inne till marieberg i fredags och förlängde mitt abonnemang, och så tog jag en vit telefon den här gången. fiin! men imorgon måste jag ta en sväng in till marieberg igen för att köpa displayskydd. vågar ju knappt ha mobilen framme nu ju, haha! skal och sånt får jag ta och skaffa mig senare, bara displayen är skyddad så.

om typ en månad ska jag börja jobba med på bauhaus. var inne för några veckor sen och fick schema, så nu är det bara arbetskläder som fattas. det blir nya eftersom de tydligen rensar skåpen efter varje sommar så mina gamla finns inte kvar. men jag tog samma storlek på byxorna så får hoppas att de sitter lite bättre än sist ;)
18-20 juni har jag "introdagar" då jag ska vara med i kassan för att komma in i det igen. lika bra så jag inte kommer och ska stå där själv när jag inte har jobbat där sen 2011. lite kommer jag ihåg såklart med det känns tryggare att vara med nån i kassan först :) ena dagen är det även liten utbildning på drive-in så man får veta vart allt står och så och vad man använder det till. också bra för det har ju varit lite träligt ibland när man stått där och folk frågat efter vissa grejer men så har man ingen aning om var det står, eller kanske vad man använder det till. så det blir bra :) ibland passade jag på när ingen kund var inne, att gå runt och kikade så jag hade lite hum om vart lite var.
sen går jag på schemat 1 juli och då kör jag 7 veckor :) första veckan är det dock 2 dagar bara men skönt med mjukstart. ska bli så jäkla gött att jobba i sommar och dra in lite mer pengar!!

kollar faktiskt på finalen i ishockeyn nu. har inte sett en enda match nu när det varit men nu är det ju final och Sverige spelar och de leder nu med 4-1 och det är bara några minuter kvar av matchen. guld till Sverige då alltså :D mycket kan ju hända på 4 minuter.. men nää ;)

min underbaring när vi var på familjens hus i onsdags :)



1-5 till och med nu :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0