vårdcentralen

idag blev det ett besök på vårdcentralen. billy har varit förkyld i ungefär 2 veckor och han hostar en del. det börjar ju bli bättre men det är den där jäklans hostan som bara ska dumma sig! ibland hostar han så att han spyr också :( tänkte att det var bäst att ringa så man kanske skulle få hostmedicin så att det blir bättre. så när jag blev uppringd och berättade om hur det var så tyckte han jag pratade med att vi kunde komma dit på en liten undersökning och så. kl.11 fick vi tid och undersökningen gick bra. tyckte bara att hon vi träffade var dryg :s hon skrev iallafall recept på hostmedicin så det var ju bra. skulle hämta ut på hemvägen men billy skrek så himla mycket då och så han nästan satte i halsen. man får ju nästan panik för man kan ju inte bara dra upp han. lite svårare nu när vi har bytt till sittdelen. jag tog upp han en stund också och då blev det bra men när jag skulle sätta ner han igen blev det inte så bra längre. skyndade mig hem istället, han skrek ju hela vägen.. fick hämta ut senare istället då han var hemma med christian. ingen billig hostmedicin inte.. 188 kr! ganska dyrt tycker jag, men vad gör man inte? det är ju sånt som behövs.

imorgon åker vi in en sväng till bauhaus för jag ska skriva kontrakt, få schema osv.. :) spännande! jag har ju kvar nyckeln till skåpet jag hade sist och där ligger även arbetskläderna. får se om jag kan ha dom.. kan ju hoppas att de har blivit lite stora ;) eller iallafall sitter bra! illa om de sitter tajt, haha!

unnade mig en sån här på valborg! god :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0