dagis

denna vecka har det varit inskolning på dagis för billy. i måndags var vi där för lite info + rundvisning. tisdag, onsdag och torsdag har jag och billy varit där mellan 9-14, fast i tisdags kom vi tidigare för de skulle fotograferas. bilderna kom ut igår och de blev sååå bra! #stoltmamma. så himla fin våran kille är ♥ men inte såg han ut som 1 år, snarare 3-4 kanske. så det kanske blir att beställa bilderna idag :) bara att välja vilka man vill ha också, det svåraste! det har iallafall gått bra på dagis. billy går runt och kikar, leker lite och så. det är ju skönt att han inte är så beroende av mig så han bara går vid mig hela tiden. även ute har det gått bra, då lekte vi lite i sandlådan och gungade också. de äter lunch vid 11 och efter det är det sovdags. alla barnen sover på madrasser som de lägger ut, men det finns 2 resesängar också som en sover i och så skulle billy sova i en. men han kan man inte bara lägga i sängen så att han ska sova.. jag fick gå runt lite som vi får göra hemma ibland, och då somnade han och sov i typ 35 minuter i sängen efter jag lagt ner honom. eftersom han vaknade runt 6 så var han fortfarande trött, så därför trodde jag att han skulle somna när vi kom hem. men icke. han somnade inte förrens innan 20!! han är ju ganska trött på mornarna när vi gått innan 9 så häromdagen somnade han i mitt knä när vi satt på golvet när jag skulle ta på han jackan. haha tröttisen! igår somnade han precis när vi gått utanför dörren. han hinner ju sova några minuter iallafall för det är ju så nära till dagis, men bra det för då somnar han bra efter lunch. både onsdag och torsdag har han fått sova ute i vagnen. då sover han bäst! det tog inte mer än några minuter innan han somnade, och båda dagarna sov han ca 1 timme och 20 minuter. gött! igår när han somnat så skulle jag gå därifrån så att fick vakna upp med dom och så skulle de ringa när han vaknat. han var lugn när jag kom men när han hörde min röst så började han gråta som bara den så jag började nästan också haha!
idag lämnade jag han vid 9 och så är det hämtning kl 14. eftersom christian slutar 13 så följer han med :) det var lite jobbigt att gå därifrån men de gick in så snabbt så jag vet inte hur han reagerade på att jag gick. han såg ju att jag gick iallafall..
efter lämningen så gick jag på en härlig promenad! :) sen hem, ut med sopor och återvinning. jag har även dammat, dammsugit och torkat golven. snart ska jag även in i duschen så man blir lite fräsch! även om det är tomt här hemma och jag saknar billy, så har det ändå varit skönt att ha varit hemma själv en stund. kunnat städat ordentligt, få ta det lugnt och koppla av.

i helgen väntar jobb. både lördag och söndag 8.55-14. bra att jag tackade ja till jobb då eftersom jag var ledig i måndags och tisdags. efter jobb imorgon så blir det hem och fräscha till sig innan det blir att fira christians bror tony.

nej nu måste jag hoppa in i duschen. det var väl allt för denna gång! (:

hehe, hittade en bild på oss (som linda har tagit) då billy endast var 1 månad och 1 dag ♥

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0