måndag.

nu var det över en månad sen som jag sist skrev, och då hade vi precis flyttat. jag trivs väldigt bra här! bra lägenhet (och inget golv som knakar i vardagsrummet!!! wiiiiie.) och bra område. det är skönare att bo lite längre ifrån centrum. jag går ju oftast fram till maxi och då vet jag att det blir iallafall 30 minuters promenad, men sen brukar jag nästan alltid gå en extra sväng innan så det blir en timma :)
vi har kommit iordning men det är lite som ska fixas som lite grejer på väggen och så. billys rum ska även tapetseras om också så vi ska väl gå till kumla bostäder nån dag och välja tapeter. först tänkte vi måla och tapetsera om själva men det blir smidigast om vi får det fixat. det är ju bara att vi sätter upp en fondvägg senare.

jag jobbar och det rullar på bra! :) det jobbiga är att fixa barnvakt till billy varje vecka. varannan vecka tisdagar och varannan vecka måndagar och tisdagar. inte så mycket men det har ju ändå blivit en del nu sen jag fick vikariatet. men som tur är har min mamma kunnat ställt upp och sett efter billy. mina systrar har varit med ibland också. även linda har ställt upp. jag tycker det känns så dumt att fråga efter barnvakt för att "jag ska tjäna pengar".. som det då sagts. men det är guld att man ändå fått den hjälpen. om 2 veckor börjar billy på dagis.. 2 veckor!! då slipper jag iallafall tänka på barnvakt. och så kanske jag kan tacka ja till mer jobb om de ringer. jag har tackat nej några gånger just för att jag måste fixa barnvakt och det är inte alltid så lätt.
men det känns så sjukt..! våran lilla kille ska börja på dagis. vad hände liksom?! våran lilla prins som fyllde 1 år för snart en månad sen. det går så foooort!!

jaha, och så är det vägning imorgon. tror att det blir + så det är precis vad jag väntar mig. även om det suger. det har gått lite upp & ner och jag har väl inte varit supernoga men jag har iallafall gått ner nästan 17 kg sen jag började på viktväktarna. och det känns ju riktigt nice :D mina arbetsbyxor har till&med blivit lite stora så de får jag gå och dra upp jämt. kanske borde använda skärp..! så det är ju positivt. så sjukt ändå att det faktiskt är 2 storlekar mindre än för 2 år sen när jag jobbade på bauhaus! hur faan såg jag inte ut då? men men.. skärpning! (säger varje gång, men vafaan! har ju ca 11 kg kvar till min planerade målvikt, sen får jag väl se om jag känner mig nöjd då).

det var nog allt för denna gång. blir nog snart att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0