torsdag!

tänkte passa på att skriva lite nu när billy sover :) han somnade strax efter 18 igår när vi gick från familjens hus, lilla tröttisen. och så sov han hela natten och vaknade strax innan 6. jag trodde att han skulle vakna inatt eftersom det var ett tag sen han åt, men tydligen så sov han bra ändå. nu på morgonen har vi busat massa! han är så rolig min lilla kille så man blir så himla glad :) ♥

igår var vi på familjens hus, unga föräldrar. förra onsdagen gjorde jag ett avtryck som det sen hälldes gips i, av billys fot. igår tog vi med det hem :) det var inte lätt att göra avtrycket.. klart det känns lustigt för honom att få foten nerstoppad i lera. vi provade med handen först men det gick inte så bra. kanske testar nästa gång :) vore ju kul att ha ett handavtryck också.


i tisdags var det ju vägning. förra veckan när jag skulle väga mig så sket det sig för att vågen gått sönder.. den räknade av sig själv och var mupp. så i måndags lånade jag mammas våg så jag kunde väga mig dagen efter. det var spännande att se resultatet efter 2 veckor! det var minus, men inte så värst mycket. jag hade säkert plussat veckan innan. men skitsamma, det var minus i vilket fall som helst och nu har jag varit duktig och skrivit upp allt jag har ätit. nu jäklar ska jag sköta mig. jag har ca 11 kg kvar till min planerade målvikt. när jag sätter delmål så tar jag 3 kg i taget för att det inte ska kännas som en evighet att komma dit. så 1,5 kg ungefär är det till delmålet, sen blir det ett nytt på 3 kg. men jag har också ett mål till jul. så jag hoppas jag blir av med dom kilona innan :) bara att kämpa och hålla allt! :)
jag jobbade ju också i tisdags, så då var linda här och såg efter billy! :) jag skulle ju jobba 11-20.30 som jag gör varannan tisdag. det var ju inventering också och på mitt schema som jag fick för ett tag sen så stod det att jag skulle jobba onsdag 16 oktober kl 11-23.59. alltså jobba i kassan 11-20.30 och efter det inventera. så därför trodde jag såklart att det var igår. men jag har tyckt att det varit konstigt för jag jobbar ju inte onsdagar i vanliga fall, så varför skulle jag jobba i kassan just då? och dessutom skulle ju inventeringen vara klar igår, onsdag. men men.. kom till jobbet i tisdags och då stod det att jag skulle jobba 11-23.59. det var jag inte alls beredd på så det blev genast jobbigt! haha, men det gick ju bra ändå. det var något pucko som skrivit fel på schemat.. bra där! trött var jag, vaknade runt 6 och sen jobba till natten. men kom inte hem förrens efter 1 för det blev typ 30 minuter extra så jag blev klar med den lokationen jag hade! det var även folk från varuhusen i Linköping och Norrköping där och hjälpte till.
jag fick sova några timmar iallafall innan billy vaknade. när vi var uppe åkte mina ögon igen några gånger när jag satt i soffan. likaså idag.. fy! men igår sov jag när billy sov mellan 9.30-11.30 så det var väldigt skönt :) skulle egentligen göra det nu med. kanske hinner lägga mig en liten stund!

sen ska vi traska fram till maxi (om det inte regnar) och handla lite. idag blir det tacos och jag ska även baka brownies! :) finfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0