back to work

idag gjorde mitt andra arbetspass efter semestern. igår var det dags igen! börjar sådär lagom :)
måndag, tisdag, torsdag: 15-19.30
onsdag, lördag, söndag: ledig
fredag: 9.55-19.15

detta är ju sista veckan på "trädgårdskassaschemat" men eftersom den stängde tidigare så sitter vi vanliga kassan istället. så skönt! mer action där. nästa vecka går jag däremot på mitt vikariat som är till nyår :) ska bli kul faktiskt. det vikariatet tog jag över från bettan som jobbade istället för jossan som var mammaledig, men nu har bettan själv blivit mamma så då fick jag ta över :) och idag fick jag se lilla bebisen, åh vad fin han var!! jag blev lite tårögd faktiskt. så himla mysigt!

idag känns det som att jag bara vill äta massa onyttigt! inte bra, inte bra.. men men. jag som var så duktig förra veckan. iallafall med motion. i torsdag var jag nämligen ute på min första lilla joggingrunda. jag gick iväg till gång/cykelbanan här borta och så började jag.. jag trodde att jag skulle behöva stanna tidigt, men icke. jag joggade i ganska lugnt tempo så det gick bra. jag fortsatte till & med när jag fick håll vilket var tufft, haha! kollade ut en plats där jag tänkte stanna och såg att det hade gått 1,4 km!! så då tänkte jag att jag lika bra kunde fortsätta till ytterdörren och då hann det bli 1,6 km. fan vad glad jag blev och shit vilken känsla efteråt. så himla glad!! för några år sen orkade jag knappt 500 m, så sämst! förstå känslan när man äntligen orkar ta sig an en längre sträcka. måste ut igen och oftare! :) på fredagen åkte vi till kvarntorpshögen med morgan och mia. jag och billy gick bilvägen upp, vilket var jäkligt jobbigt!! de andra tog trappan. sedan blev det lätt jogg ner, och sen avslutade vi med en promenad på 2,6 km innan vi åkte hem. hurtigt värre! mer motion hallå :) (sitter och äter godis i skrivande stund, hahah!)

i lördags var det loppis vid Uffes lada i Hallsberg. jag stod där med tony och linda. jag hade lite smått och gott men mest barnkläder. nästan allt som billy vuxit ur. dock blev det inte mycket sålt men jag drog allt in några lappar :) kul var det och det blir lätt att stå igen. har fortfarande massa att försöka bli av med. stört, känslan när man sålde första grejen - ett fotoalbum för 15 kr, vad glad jag blev. hahaha!! jag fyndade en fin zebraskjorta för 40 kr. ny var den med, kanske använd nångång?
på kvällen åkte vi hem till tony och linda för grillfest. så, trevligt sällskap, god mat och dryck blev det den kvällen :)


ja men förra tisdagen var vi ju på Kolmården ett rejält gäng :) varmt var det men kul ändå! fick ju se tigrarna i mer action denna gång så det var skoj! lejonen såg man bra också. det blir en tripp dit nästa år också. billy tyckte att det var kul också att kolla på alla djur :)

 


och eftersom vi börjat jobba nu igen så är det dags för billy att börja på dagis. igår var vi på nya dagiset ca 1 timme för lite info och så kikade vi runt och så. idag var vi där 9-14, likadant imorgon och torsdag. så inskolning dessa dagar sen drar det igång. det går jättebra för billy, han leker och grejar. han kan ju det här nu med dagis då han gått innan så det är skönt. bara att vänja sig vid lite annat. idag vid maten vände han sin mjölk upp och ner rakt i maten. ja men så bra, haha! busungen där. får se hur det går imorgon.
skönt iallafall att jag är ledig. idag började jag ju 15 så det blev lite stress när jag skulle hinna äta innan..

men men, nu ska jag dra igång ett avsnitt av once upon a time. jag har nu kommit in på säsong 3! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0