lördagkväll

lördagkväll och här sitter jag och äter lite chips och choklad, nyttig! jag hällde iallafall upp i en liten skål så att jag inte sitter och äter mer. men klart man ska få unna sig.
billy sover och christian kollar på harry potter som är på sjuan, så då kan jag lika bra blogga lite.
imorse gick vi ut på en promenad. jag fick till&med med christian som nästan nyss hade gått upp då. det blåste lite samtidigt som det snöade och så fastnade det snö vid hjulen på barnvagnen så det blev lite svårt att köra ibland. billy var inte så pepp på promenad så det blev bara 30 minuter, men det är bättre än inget :) så då gick vi hem och åt frukost istället.
idag har jag jobbat 13-18.30 och kommer göra det även imorgon :) bra att jobba extra! pengar behövs ju.
i tisdags fick jag nya arbetskläder. först nya byxor eftersom mina hade blivit alldeles för stora! det var en glipa på några cm och så satt de inte alls snyggt, de hängde för mycket. skönt att det syns på kläder att det har hänt grejer :) och så ska vi alla få nya piké, fleecetröjor och väst så det fick jag i samband som byxbytet! knappt ingen som har fått de nya kläderna än så där är jag en av de första ;)

i onsdags var det första dagisdagen för billy detta år. det hade gått jättebra så det var himla skönt :) jag trodde ju att dagiset var öppet i tisdags men icke! christian kollade på morgonen och då stod det att det var stängt. tur att han kollade så jag inte gick iväg och skulle lämna billy. trodde att jag inte kunde jobba då men mamma var snäll och erbjöd sig att ta hand om billy så jag kunde åka och jobba mitt pass 11-20.30. så då fick billy hänga med mormor och mostrarna tills christian kom hem. fast vi åkte in till Marieberg först och åt smörgås, sen traska jag iväg till jobbet medan de andra satt kvar. så nu kommer billy vara på dagis varje tisdag och onsdag då jag jobbar.

lite chill innan jag ska göra dagens 100 squats! måste börja göra dom tidigare på dagen för oftast händer det att jag somnar i soffan och sen känns det så jobbigt att jag måste göra 100 st innan jag kan gå och lägga mig. eget val, men ändå! måste komma ihåg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0