dags igen

nu är det väl på tiden att jag skriver lite. såg att det var över två månader sen och det har ju hänt lite sen dess. för ca. en månad sen så flyttade vi. så nu bor vi på den andra sidan av kumla. en fyra, nedreplan.. så baksida ut mot skogen. perfa!nasse trivs jättebra också vilket är skönt. han har ju fått varit ute innan vi flyttade till den förra lägenheten. billy kan springa ute med. ibland vill han smita iväg den busen, haha! tydligen följde han med nasse en liten bit in i skogen. upptäcksfärd kanske? jag trivs iallafall, så himla skönt. och lugnt dessutom med. nu har ju inte alla flyttat in ännu i området. i våran byggnad är det bara vi som bor så det är tre lägenheter till som ska fyllas. de som ska bo bredvid oss flyttar in i september så vi får det extra lugnt ett tag till :) sandlåda och rutschkana/klätterställning har vi precis utanför oss så där vill billy ofta hänga. sen finns det en annan lekpark bara en liten bit bort (där vi var mycket i våras när vi gick och kikade runt här) och den är jättebra, sandlåda, klätterställning, rutschkanor, gungor.. :)




vi har även köpt en växasäng till billy så den har han sovit i några gånger. det har gått jättebra och han har sovit hela nätterna. han har gnällt till på morgonen så har jag hämtat han, värmt mat och sen lagt han mellan oss efter han ätit. och så kanske sovit till 8-9 (som han brukar sova till). men för ett par dagar sen vaknade jag av att billy kom in i vårat sovrum så det var ju jättebra att han kunde komma in själv :)

billy utvecklas mer och mer och det är så kul att se! han lär sig massa nya ord och vissa namn har han lärt sig att säga också :) det senaste ordet han säger nu är öl. hahaha! han säger det även om man har en colaburk. lilla busen! cykla och nycklar är också några av de senaste orden har lärt sig. otroligt vad fort det går med min prins. tänk, om mindre än 2 månader fyller han 2 år. ojojoj! hela 2 år.
när semestern är slut ska han börja på nytt dagis här borta. förhoppningsvis går det bra! men det tror jag :)

gjorde först ett långt inlägg men delar upp de lite för det blir så jobbigt att läsa när det blir för mycket text. vårat internet har ju inte funkat sen vi flyttade men kom igång igår. tydligen hade de glömt slagit på något grej. grrrrr! som jag har ringt. men nu kommer jag igång igen och ska försöka skriva mer :)
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tror jag vet vilka som ska bli era grannar :D det är ett par som har en pojke som blir 1 år den 29 september om jag tror rätt :)

Svar: Har hört att du visste vilka det var :) Spännande, hoppas de är trevliga ;D
Elin Pettersson

2014-07-29 @ 20:20:18
URL: http://mikaela1308.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0