fortsättning

jag har ju jobbat också såklart. kört på sommarschemat då jag suttit i trädgårdskassan. när vi öppnade den, april/maj nångång så rullade det på rätt så bra. det var ganska mycket folk. men nu den senaste tiden i juni/juli så har det varit så himlans dött! de flesta har ju köpt jord, blommor, trädgårdsmöbler, grillar och allt sånt så nu är det inte många såna kunder, utan det blir mest såna som kommer med andra smågrejer för att det var längre kö i de andra kassorna. självklart köper folk det andra med men inte lika mycket sånt nu. men men.. nu har jag iallafall semester i två hela veckor! :D inne på dag 4 idag så lite till har jag ledigt. sen efter det skulle det vara sista veckan i trädgårdskassan men hörde i helgen när jag jobbade att den säkert skulle stängas igen efter denna just för att det är så dåligt med folk. förstår ju, vem fan vill åka och handla när vi har denna värme? iallafall, sen går jag på vikariatet som jag har fram till nyår.

mitt i allt så har jag fyllt hela 23 år. hade dock inget firande förrens vi hade flyttat då det kunde vara lite trevligare. efter det körde vi på lite grill/inflyttningsfest. väldigt trevligt :)


vi har varit i harge för lite sol, bad och picknick med tony och linda. inget bad för mig och christian dock. billy tyckte väldigt mycket om att få bada och hållas vid vattnet. det var hans första gång att bada i sjön så det var kul att det gick så bra :) i söndags var vi vid tisarens camping och så blev det bad för billy. i tisdags var vi till veen med mamma, erika och emilia och då badade såklart emilia och billy. han börjar bli en riktig vilding. han är inte så förtjust att bada i pool, utan det ska vara sjö. då kan han ju springa själv med. men hans lilla pool är inte så populär.

 


idag blev det faktiskt mitt premiärdopp för i år :) vi var till Askersund med morgan och mia. så efter vi fått i oss mat tog vi oss vidare till vattnet. väldigt skönt faktiskt och inte sådär kallt som det brukar vara i början. inte allt för kallt iallafall :) billy hölls till vid kanten(inte själv såklart!) med sin hink och spade så han grejade, hehe! det gick även bra att ha med han lite längre ut men sen ville han in igen. men vissa gånger gick det bättre. efter badet blev det glass!


vi har varit på bröllop också. det var min morbror Magnus och Therese som gifte sig den 5 juli :) dom var superfina och det var kul att få vara med på deras stora dag :) har dock bara bilder på christians mobil men en bild på mig och billy har jag iallafall som christian tagit. fick låna en fin klänning av linda då jag inte hade nånting att ha på mig :)

 
vi har hunnit med en tripp till Ullared också :) vi åkte neråt med morgan och mia på torsdagen så vi kom ner på kvällen. på fredagen, självaste midsommarafton, blev det shopping! :) det blev mest grejer till billy men också lite nytt hem. kul med lite nytt och fräscht när man flyttar till nytt. det gick jättebra att ha med billy. han var väldigt duktig. just lite svår att roa under bilresan. han somnade en liten stund efter Jönköping.. på hemvägen blev det lite skrik och två spyor men annars gick det bra. vi tog lite pauser också.



i början av veckan blev det lite målarjobb. mina föräldrar ska hyra morfars hus, så jag har målat Emilias blivande rum. nu är det inte blått, utan rosa! det blev fint, och emilia är nöjd. som hon har längtat efter att ha ett eget rum! nästa projekt blir erikas rum nere i källaren. vi har redan börjat riva tapet och spackla lite.

nästa vecka blir det Kolmården :) vi är ett gäng som ska åka så det ska bli kul! förra året var vi där med men tror det blir roligare för billy i år nu när han vet mer och så :) tagga!

nehej, nu har jag skrivit lite vad som har hänt sen sist. nu blir det läggdags!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0