nu var det väl dags!

jag har tänkt så himla många gånger att jag ska gå in här och skriva men det har aldrig blivit av. men nu så! tänkte att det kunde vara kul att skriva lite emellanåt :) billy sover och christian är iväg på innebandy så då kan jag passa på.
ja vad har hänt sen sist jag skrev? det var ju dagarna innan billy fyllde. så ja, våran underbara, busiga, trotsiga prins har fyllt 2 år! helt sjukt vad stor han har blivit.

en av presenterna som han fick av oss :)

och han pratar på för fullt. han har lärt sig massor av ord och kan säga så himlans mycket, berätta vad han vill och så. inte bara enstaka ord utan meningar också. man förstår ju såklart inte allt han säger men vissa ord och så förstår man sammanhanget iallafall :) vi vet ju oftast vad han menar och det är skönt! han är väldigt trotsig också och har varit det ett tag. gör inte alls som mamma och pappa säger. lägger sig på golvet när jag ska ta på han jackan, eller springer iväg och mycket annat.. haha ja det har börjat, och än slutar det inte.
årets dagiskort :)

jag har även börjat på min nya tjänst :) jag har lämnat kassan och kommit ut på golvet, bort från vikariat och in på fast tjänst. dock bara 50 % men det är ju fast ändå och än så länge har det blivit en del extra jobb och det kommer även i december en del dagar som jag har tackat ja till. jag trivs väldigt bra! så glad att jag fick den tjänsten :) det känns mer som mig, jag är ingen sitta-still-person, så det är superskönt att ha lämnat kassan. chefen är mycket nöjd med mig också så det är kul att höra :) jag har kommit in i det fort på kort tid. det känns iallafall jättebra, och kul att vara på färgavdelningen. det är ju såklart vissa grejer som jag inte kan eller har lärt mig än/är osäker på men det är sånt man lär sig med tiden.

och så har vi faktiskt packat ner det mesta av våra saker för jaa, det blir att flytta - igen! haha suck. men det blir alldeles för dyrt och det suger att knappt ha några pengar kvar varje månad, och knappt kunna göra nånting. vi vill kunna spara till resa, åka till ullared, hitta på mer saker, jag vill gå till frisören (som jag velat sen förra året) för att klippa och färga.. sånt där som faktiskt inte går just nu. sånt som man tänkte att man inte behöver men som nu inte var så kul att inte kunna göra. dumt att flytta hit från början.. men men. så kan det vara! på måndag får vi hämta nyckeln till den andra lägenheten så nästa vecka är det flytt som gäller för oss. ska bli så skönt att ha mer pengar kvar. speciellt nu innan jul också.
så det innebär ju också att billy får byta dagis - igen. stackarn.. igår var vi där ca 1 timme, och det verkar bra iallfall. idag var jag och billy där 9-11 så han höll på att leka massa. mest med bilar och med djur, som han för övrigt stallde upp på rad, precis som han gör hemma och vart han nu än är. haha, det är någon grej han kör med. när vi skulle dra oss hemåt så sprang han iväg och gömde sig bakom gardinen hahah! han ville inte åka hem. så det är ju ett bra tecken :)
hade han gått kvar på det andra dagiset så hade han ändå fått byta efter sommaren, så det kändes ju bättre när man fick veta det för några veckor sen. där han gick var ju i skolan så det var gamla skollokaler som tydligen behövs nästa år så då får de sprida ut de andra barnen till andra dagis i området. kan ju vara träligt, men vad ska de göra..

har kört tabata-träning några veckor nu som varit, i skogstorp. jobbigt som fan men kul träning ändå :) det var endast i 4 veckor (fitcamp). känner att jag måste börja träna mer. har ju boken träning för nyblivna mammor som jag tänkte komma igång mer med. jag har faktiskt tänkt att köra lite nu ikväll. så trött på att se ut så här. men jag vet inte vart motivationen finns?! fattar inte, när jag faktiskt vill. nej jag måste skärpa mig. dessutom har jag gått upp 6 kg sen jag slutade på viktväktarna.. det märks och syns..!!

imorgon blir det jobb 12.30-20.15 så jag skulle lämna billy på dagis 11.30 för då ska de äta mat. så det blir inte mycket inskolning som jag behöver vara med. det var bara idag, och sen får vi se hur vi gör på torsdag beroende på hur det går imorgon utan att jag är med. billy är ju ändå så anpassningsbar och kommer in i det fort så det kanske inte behövs :) sen får han vara där på fredag med eftersom jag tagit extrajobb då.
även lördag och söndag har jag tagit extrajobb. då blir det heldag 8.45-18.15.. kör varannan helg annars 11.30-16.45, väldigt bra pass :) och så har jag varje måndag och onsdag, så jag tar ju så mycket extra jag kan.

nej nu blev det mycket skrivande här. ska ta och kika om det är något mer jag ska packa, sen träna lite! kl 20.00 skulle tydligen min morbror och hans sambo vara med på 4:an så då måste jag se :)

hoppas alla har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0