trött prins

idag har jag varit supertrött! är fortfarande, så det är skönt att bara sitta och inte göra nånting. billy sover och har gjort det sen strax efter 16 då jag hämtade han på dagis. han somnade i bilen på väg hem, och det tar säkert max 2 minuter från dagiset. haha ja så han var trött! vi har ju slutat med att han får sova på dagis. när han gjorde det så var han uppe till 22-23 på kvällarna. det funkade inte. alldeles för länge och ingen tid att göra annat. så nu när han inte sover på dagis somnar han lite olika tider men mellan 17-21 iallafall. idag en aning tidigare. mellan 19-21 tycker jag är lagom. förra veckan hade billy somnat i soffan på dagis när de kollade på film, haha plutten :)
han har vaknat till några gånger och varit jätteledsen varje gång :( har fått gått runt med han och sjungit eller legat i bredvid i sängen och sjungit också. säkert någon dröm med för sist han vaknade så pekade han som om det vore något han sett. läskigt! lille prins. innan han somnade om sista gången så kom en dagiskompis till han som bor mittemot oss, en tjej på 4-5 år, som ville leka med billy men jag sa att hon kunde komma förbi imorgon eftersom billy var nyvaken och ledsen. hehe, kul att hon ville leka med honom :)

inatt höll vi på att skita ner oss. vid halv 2 gick brandlarmet i hallen igång! herrejävlar var rädda.. skumt! kanske börjar bli dåligt med batteri? fast då brukar det ju pipa innan och inte bara börja sådär.. ja inte vet jag. läskigt iallafall, haha! vid halv 6 vaknade billy och inte somnade han om efter han ätit. så idag blev det en tidig morgon. förstår också varför han var trött nu på eftermiddan!
jobbat idag 8.45-15.45, imorgon börjar jag samma tid men slutar 15. då är det egentligen min lediga dag men skrev upp mig på den för ett tag sen. bra med extrajobb! är ju ledig på torsdag och så fick jag ledigt på fredag och lördag med eftersom billy fyller :)

christian är i Östansjö och hjälper tony att få dit en annan bänk i tvättstugan hos dom, så jag har verkligen egentid. har iallafall lagat mat. stekte kyckling, bacon, hade i tomat och matlagningsgrädde och lite kryddor. pasta till det och lite avokado och fetaost, mums! :) även fixat disken så nu är det rent och fint! har ju också hunnit med att baka en sats chokladbollar till kalaset på lördag :) måste köpa mer ingredienser så jag kan baka mer, och även resten som behövs till lördag :) bakade ju minimuffins häromdagen iallafall!
 





nej nu ska jag nog ta och kolla på nån serie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0