fredag

Började skriva på ett inlägg i tisdags men det hann aldrig bli klart så nu gör jag ett nytt försök ☺

Idag jobbar jag 10-19.30. Även lördag och söndag jobbar jag. Jag har fått bytt helger eftersom jag har börjat på en ny avdelning med mer timmar. I söndags gjorde jag sista dagen på färg och i måndags första på vvs. Mitt tredje pass idag på den avdelningen och det börjar väl gå framåt iallafall. Men sjukt svår avdelning. Mycket att lära 😮 men jag tror nog att det är kul bara man lär sig. Får se hur det går i helgen bara.. det kommer säkert vara mer då!


Igår klädde vi julgranen 🎄 Billy satte förstås upp några kulor (på samma gren, haha!) men sen tröttnade han väl för då fick vi fortsätta själva. I helgen har vi tänkt att baka lite julgodis. Det som är tänkt är knäck, risbräck och chokladbollar. Det får faktiskt räcka 😊
Julen har ju faktiskt börjat blivit mer mysigare efter vi fick Billy tycker jag. Innan var det inte alls på samma sätt (på vuxnare år).

Billy (och såklart alla på han dagis) har nu kommit tillbaka till det vanliga dagiset. När vi flyttade till Hallsberg så hade det dagiset som Billy skulle gå på blivit vattenskadat när det var översvämning. Så då hade de fått bytt till ett annat så länge, så där skolade vi in Billy. Förra veckan flyttade de tillbaka och det tar ganska precis lika lång tid att gå till båda, ca 30 minuter. Imorse lämnade jag Billy vid halv 9 och då hade han till och med hunnit somna i vagnen. Lille prins 💙

Nu ska jag ta och få i mig lite frukt efter maten innan jag ska gå ner igen ☺




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0