stress

Jag blir så trött på mig själv! Varje morgon när jag ska lämna Billy på dagis så har jag tänkt att vi ska gå 10 minuter tidigare för att jag ska slippa stressa till bussen. Men hur går det då?
Idag skulle vi ha gått typ 8.50. När den stora visaren på klockan nästan stod på 10 så gick jag fortfarande i pyjamas, jag skulle byta blöja och kläder på Billy. Såå, vi kom inte iväg förrens 9 iallafall! Och som vanligt blir det nästan powerwalk till dagis. Haha! 💪 När jag går från dagis är det ca 10 minuter kvar tills bussen går, och det tar nästan 10 minuter att gå. Ännu en powerwalk 😅 
Jag fattar inte - det är ju varje gång!! Okej. Skärpning. I och med att det blir så stressigt så hinner jag heller inte göra mig iordning. Sov/morgonfrillan är kvar, en halvtaskig toffs som hänger så fint, gårdagens smink (som jag är så dåligt på att tvätta bort på kvällen).. det är tur att jag har tid på mig på jobbet innan jag börjar! Men jag ska inte säga för mycket. Bussen har nyss kommit in i Kumla, bussen som jag sen ska byta till ska gå kl 10 vilket är nu! Ibland väntar den faktiskt. Håller tummarna för att det är så idag, annars får jag vänta till 10.30 på nästa buss = jag hinner inte fräscha till mig. Så ja, vi får se ☺ typ så ser varje morgon ut när vi ska iväg. Så tråkigt! Tydligen räcker inte en timma på morgonen.. tror det behövs 30 minuter till. Ja, imorgon får alarmet ringa tidigare.

Yes bussen stod kvar!! 😃


Lilla prinsen somnade i mammas knä igår, tröttisen 💙
På förmiddan igår tog jag och Billy bussen till Kumla för ett litet ärende. Efteråt skulle vi ha gått till lekparken men Billy var hungrig och ville hellre äta såklart. Först skulle vi ha gått till Sveas och köpt nån smörgås men vi gick till ett annat ställe och åt lite lunch istället innan vi tog bussen hem igen.
Sämsta tiden när vi tog bussen från Hallsberg. Det var massa folk! Tror det var en skolklass från Askersund. Där man kan ställa vagnen satt det två vuxna (de var lärare) med några ryggsäckar. Dom flyttade inte på sig fast det fanns andra platser i bussen. Så jag fick ju försöka köra in vagnen mellan dom. Trångt var det.. när jag hade betalat och vi skulle gå upp för trappen så började bussen åka, så Billy ramlade på knä när han hade gått upp. Fattar inte att det kan vara så svårt att vänta några sekunder extra tills man har satt sig. Iallafall när man har barn med sig! 😠

Nu är jag iallafall på jobbet så nu ska jag byta om och göra mig iordning så jag inte ser ut som ett troll 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0