2 oktober

Senast jag uppdaterade var i december förra året, och då hade jag tänkt att jag skulle börja skriva mer. Se hur det blev med det, haha! Jag har tänkt i flera månader att jag ska bli mer aktiv men det blir ju inte alltid som man tänkt. Får väl se om det är några som läser ännu :) tänkte att det kunde vara kul att skriva ändå!

Så ja, vad har hänt?
Vi har blivit husägare. Nu har vi lämnat lägenhet och Kumla för hus i Hallsberg. I två veckor har vi bott i Hallsberg och det känns faktiskt bra. Vi trivs väldigt bra i huset och området :) Ett hus som passar oss! Billy har fått ett lekrum på nedervåningen, vilket är perfekt så han slipper springa upp och ner för trappan hela tiden. Också bra om det är andra barn här, då blir det inte så mycket spring heller. Sovrum har vi 3 stycken på övervåningen, 4 om man räknar med den öppna ytan som är precis när man kommer upp. Där har vi sovrum. Billy har ett eget, och inatt sov han i sin säng för första gången. Jag la han där igår när vi kom in från promenaden då han somnat. Han vaknade till inatt nångång och var ledsen och så vaknade han vid 5 imorse, och då fick han ligga hos oss. Han sov ju så bra i sin säng när vi bodde på Konvaljgatan, men sen kom sjukdomar och då sov han hos oss igen - och så har det blivit så. Mysigt ändå :) 
Även toalett med litet badkar och liten walk-in-closet där uppe. I garderoben ska det göras om. Det ska få bli ny matta och sen ska vi måla väggarna i nån fin ljus färg :) Perfa att lägga upp före och efter-bilder här!
Utöver Billys lekrum på nedervåningen så finns ett till rum, badrum, kök, tvättstuga och vardagsrum. Kanske kan ta kort och lägga upp istället :) 
Så.. nu har jag ett nytt ämne att skriva lite om då och då.

Billy har nyss fyllt tre år. Vår stora kille ♥ tänk att han blivit så stor, pratar så mycket, och växt till sig. Han fyllde ju år strax innan vi skulle flytta så vi hade kalas här i huset nu i helgen som var. Massvis med folk, och Billy fick många fina presenter :) han fick bl.a en studsmatta, och den var han mycket nöjd över! Mycket hopp i den har det blivit. Även för en annan ;) Vi hade tänkt att köpa en nästa år, så det var ju kanon att han fick en i present.
Nästa som fyller år är Christian som då blir 30!! Firande ska vi ha nästa helg, och då blir det fullt hus igen. Så det blir väl lite fest/inflyttningsfest på kvällen. Bra att slå ihop när man ändå är igång :) 

En annan stor händelse såklart är att Billy har fått en kusin. Christians bror Tony och Linda fick en liten Ellinor i Juli :) ♥

Ellinor och Billy på barnmässan i Örebro i lördags ♥ kusiner!

Fredag, och typ hela veckan består av jobb. Tisdag var min lediga dag denna vecka. Idag jobbade jag 11-20. Det blir lite extratider lite framåt nu så det är ju bra :) Jag har ju bara 50 % så det är bara bra om jag får jobba mer. Hoppas på att det kommer ut lite tjänster som jag kan söka! Allt mer är halvtid är bra.. 
Imorgon och söndag är det 11.30-16.45 som gäller, helt okej helgstider har jag. Nästa helg hade jag fått extra också, men då var det heldag istället. 

Nu har jag kommit igång iallafall igen, så nu ska jag bara forsätta. Haha! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0