Mer än ett år senare..

Haha ja, jag som skulle skriva så mycket. Se hur det blev med det!
Det blev ju inte riktigt som man hade tänkt, och det har varit jobbigt en himlans många gånger.
Väldigt ofta gick jag runt med klump i magen och halsen, var ledsen och nere väldigt mycket.
Men nu börjar allt ordna upp sig och det känns ljusare :)

Men det har hänt en hel del sen sist jag skrev!

- Vi har nämligen blivit tvåbarnsföräldrar ♥ Den 3 augusti 2016 föddes vår älskade Julie. Hon var beräknad att komma 24 juli (också därav namnet), men 10 dagar extra ville hon stanna. 50 cm och 3370 g kärlek! I fredags blev hon 7 månader!! Billy är en sån duktig och snäll storebror, så stolt över honom ♥

- Huset i Hallsberg har vi sålt. Det, och allt runtomkring, är väl den största orsaken till nedstämdheten. Allt kändes så sjukt jobbigt denna period. Jag tyckte till och med att jag skulle skaffa en lägenhet där just för att Billy skulle slippa byta dagis ännu en gång. För Billys skull var jag mest ledsen, han trivdes så bra på sitt dagis och hade många kompisar där. Nu har dom visserligen börjat lekis. Men ändå.
Det var i den här hus-säljar-stunden (lite innan egentligen) som jag hade blivit gravid. Så det gjorde inte saken lättare. Men såklart ett av det bästa som hänt ♥
Nu är det förbi och vi får blicka framåt!

- I somras gick jag på semester och efter det mammaledighet. I december redan började jag att jobba varannan helg. Men några extra pass hade jag jobbat innan. Innan jag kom tillbaka och jobbade så hade jag fått en heltidstjänst! :D fast! Innan hade jag 75% fast, så det var så skönt att äntligen få 100%. Dessutom bättre tider då jag typ bara jobbade kväll innan. Det innebar också avdelningsbyte. Så från vvs till kassa/info. Så värt det för att få mer tid med familjen. I sommar går jag då på heltid när det är dags att komma tillbaka helt.

- Innan Julie föddes så bokade vi våran första utlandsresa :) Först till Grekland, men sen ändrade vi till Cypern. Så i augusti är det dags! "Bara" 160 dagar kvar :) 

- Nytt husköp har det också  blivit. Och det kommer bli så bra :)



Som en nystart så har jag även skaffat en ny blogg. Hoppas ni vill kika in där :) Ni få som läser, haha!

http://mammatillbochj.blogg.se/

Den är lite under konstruktion, så den får jag greja med när tiden finns.
Denna blogg tänkte jag låta vara kvar eftersom det finns så mycket minnen och så som jag inte vill "radera".

Det här var väl mitt avslutande inlägg här. På andra bloggen kommer jag förhoppningsvis skriva utan längre uppehåll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0